דו"חות סלקום דלפו בטעות: 13 אלף מנויי סלולר נטשו ברבעון האחרון
חברת התקשורת הייתה אמורה לפרסם את דו"חות הרבעון השני רק בשבוע הבא, אך הם עלו היום לרשת בשל טעות של משרד עורכי הדין שלה בניו יורק; ההכנסות ירדו ב-6.5%; עלייה במנויי הטלוויזיה והאינטרנט
הדו"חות הכספיים של סלקום לרבעון השני דלפו היום (ו') ופורסמו לפני מועד הדיווח הרשמי. חברת התקשורת אמורה הייתה לפרסם את הדו"חות ביום שלישי הקרוב אולם בעקבות טעות טכנית של משרד עורכי הדין של החברה עלו הדו"חות לרשת עוד בטרם הספיק דירקטריון החברה לאשרם.
משרד עורכי הדין האמריקאי של סלקום, הנסחרת גם בניו יורק, לחץ בטעות על כפתור "שלח" במקום על כפתור "שמור", וכך פורסמו הדו"חות באופן רשמי לפני מועדם. לחברה נודע על כך לפני מספר שעות, ולפיכך כונסה ישיבת חירום של הדירקטוריון באופן מקוון.
מהדו"חות עצמם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו ב-952 מיליון שקל בתקופה המדווחת לעומת 1.029 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה, ירידה של 6.5%. הרווח התפעולי של החברה ירד והסתכם ב-102 מיליון שקל, ירידה של 2 מיליון שקל לעומת הרבעון השני ב-2016.
הרווח הנקי של החברה הסתכמו ב-45 מיליון שקל, זאת לעומת 44 מיליון שקל בשנה שעברה אך מדובר בעלייה לעומת הרבעון הראשון אז עמד הרווח על 26 מיליון שקל. בתזרים המזומנים החופשי נרשמה ירידה של 25% מ-103 מיליון שקל בשנה שעברה ל-77 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA של החברה עמד בסוף התקופה על 24.6%, עלייה של 1.5% מהתקופה המקבילה, והסתכם ב-237 מיליון שקל. עם זאת, מדובר ירידה של מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל.
התחרות מקשה על סלקום
התחרות בשוק הסלולר נותנת אותותיה, והכנסותיה של סלקום במגזר זה בלבד הסתכמו ב-481 מיליון שקל, ירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה שהסתכם ב-567 מיליון שקל. מספר המנויים של החברה עמד בסוף התקופה על 2.779 מיליון זאת לעומת 2.812 מיליון מנויים בשנה שעברה ו-2.792 מיליון בסוף הרבעון הראשון (ירידה של 13 אלף). נתון בולט נוסף המצביע על התחרות בשוק הוא הכנסה הממוצעת של החברה מלקוח, שהסתכמה ב-57 שקל לחודש, ירידה של 3 שקלים מהרבעון הקודם (60 שקל) וירידה של 9 שקלים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה (66 שקל לחודש).
עם זאת, בסלקום מסבירים את הירידה החדה בהכנסות מהסלולר בכך שרשת גולן טלקום הפסיקה לשלם דמי אירוח על השימוש ברשת הסלולר של סלקום עליה היא התארחה, זאת בעקבות הסכם שיתוף הרשתות שנכנס לתוקף במהלך הרבעון.
בעוד שבגלל התחרות בסלולר סלקום מאבדת לקוחות, במגזר הטלוויזיה רשמה החברה עלייה של 13 אלף במספר הלקוחות במהלך הרבעון השני, והוא הסתכם ב-137 אלף לעומת 124 אלף מנויים ברבעון הקודם ו-87 אלף ברבעון המקביל בשנה שעברה.
מנכ"ל החברה ניר שטרן התייחס להמשך הצמיחה המהירה של החברה במגזר הקווי, שם החברה רשמה עלייה של 16 אלף מנויים הרבעון באינטרנט במסגרת הרפורמה בשוק הסיטונאי בהשוואה לרבעון הקודם. עוד התייחסו בסלקום להוספת תכני HBO לשירות סלקום tv כמהלך שתרם להמשך הגידול בהיקף מנויי הטלוויזיה.
במהלך הרבעון השיקה החברה את חבילת הקוואטרו שלה, הכוללת את כל שירותי התקשורת בחבילה אחת: טלפון קווי, טלוויזיה, אינטרנט ושלושה קווי סלולר. עם זאת, החברה לא פרסמה כמה לקוחות נרשמו אולם התייחסה לכך שלקוחותיה רואים בשירות הצעת ערך משמעותית.