ניסיון להציל את רשת הנעליים קליגולה: תשנה את שמה לפטיש
הבעלים, חברת מאניה, תמחק את רשת קליגולה בהדרגה ותחליף אותה ברשת פטיש (FETISH). הבעלים: "מותג הנעליים קליגולה יישאר ויהיה חלק ממותגי הרשת החדשה". הקניונים: "המותג קליגולה מצטייר כזקן ולא טרנדי"
פרסום ראשון: ל-ynet נודע כי רשת ההנעלה הוותיקה קליגולה תיסגר בהדרגה. רוב החנויות יישארו בידי הבעלים של קליגולה, קבוצת מאניה, אך שם הרשת יוחלף ל"פטיש" (FETISH). חלק מהנעליים יעוצבו על ידי החברה הישראלית וחלקן יהיו מותגי יבוא.
"המותג קליגולה מצטייר בעיני הלקוח כמותג זקן ולא טרנדי. לכן הם החליטו לשנות את השם, וכל הכבוד להם", אמר ל-ynet מנכ"ל קניוני עופר משה רוזנבלום. "הם משנים את הקונספט, העיצוב החדש מדהים, ואין לי ספק שהם יצליחו בגדול. הם יביאו מוצרים חדשים של חברות מאוד אטרקטיביות מחו"ל, לצד עיצובים שלהם".
הדבר נודע אחרי שלקוחה של רשת קליגולה שמה לב שסניפי הרשת באזור שלה נסגרו. בשירות הלקוחות אמרו ל-ynet כי אכן נסגרו כמה סניפים - אך לשיפוצים בלבד. הרשת משפצת את סניפי עיר ימים, גרנד קניון חיפה, קניון הזהב ומלחה וסגרה חנות בנהריה, כך מסרו בשירות.
רשת קליגולה, שפועלת כבר למעלה מ-30 שנה, החליפה ידיים בתחילת 2017, אז קנתה אותה קבוצת מאניה בבעלות מישל רוגוף, אורן יפרח ורונית חיימוביץ. הקבוצה מפעילה את החנויות של המותג מאניה ג'ינס ושל רשת בגדי הילדים נויז ומגלגלת כ-300 מיליון שקל בשנה, 70 מיליון שקל מהם מגלגל המותג קליגולה. ב-2014 החלו להימכר בשם המותג גם נעלי גברים, ומ-2013 ועד 2017 שימשה יובל שרף הפרזנטורית של המותג.
הבעלים: המותג קליגולה יימכר ברשת החדשה
מקבוצת מאניה נמסר: "קבוצת מאניה גרופ תפתח רשת חנויות אופנה חדשה תחת השם פטיש – רשת הנעלה ואביזרים אשר תכלול תחתיה את מותג הנעליים קליגולה לצד מותגים נוספים של נעליים, תיקים ואביזרי אופנה.
"לקראת הפתיחה של רשת האופנה החדשה, חלק מסניפי רשת הנעליים קליגולה ייסגרו.
"בשלב הראשון, ובמהלך החודשים הקרובים, 11 מתוך כ-35 חנויות רשת קליגולה יעברו מיתוג ומיצוב חדש ויהפכו לחנויות 'פטיש'.
"שתי הרשתות יפעלו במקביל כאשר בשלב השני ייפתחו חנויות נוספות של הרשת החדשה במקום חנויות קליגולה הקיימות. כמו כן, בחלק מהמיקומים ייסגרו חנויות קליגולה, וחנויות של פטיש ייפתחו במיקומים נוספים.
.
"עד סוף שנת 2017 הקבוצה מתעתדת להקים אתרי אונליין לרשתות מאניה ג'ינס ונויז ולהיכנס לתחומים נוספים".
הרשתות נאבקות לשרוד בענף משתנה
ענף ההנעלה נפגע מאוד בשנים האחרונות בשל סיבות מגוונות: מכירת נעליים גם ברשתות האופנה, מכירות דרך האינטרנט מספקים בארץ ובחו"ל, שינויי מגמות אופנה (התחזקות נעלי הספורט למיניהן), חיבה של הצרכן הישראלי לקנייה בשווקים או לקניית נעלי מעצבים מקומיים או העדפה של נעלי נוחות, עודף שטחי מסחר (ריבוי קניונים), שכירויות גבוהות בקניונים ותחרות צפופה מדי. כל הגורמים האלה מערערים כאמור את יציבותו של הענף.
לדוגמה, באפריל השנה הגישה חברת נעלי גזית בקשה לפירוק בטענה לחדלות פירעון, שכן אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה לנושיה ולעובדיה. גם רשת צ'ארלס אנד קית', של קבוצת פוקס, נחשבת לחלשה ביותר בקבוצה. פוקס, שמחזיקה בזיכיון להפעלת סניפי הרשת ההנעלה הסינגפורית, סגרה סניפים של צ'ארלס אנד קית' בקניון אבנת (הקניון הגדול) בפתח תקווה ובקניון גבעתיים ופתחה במקומם חנויות למותג נעלי הספורט פוט לוקר.
ואולם השינויים בענף הנעליים לא החלו השנה. ב-2015 נקלעה נעלי מרקו להקפאת הליכים, וב-2014 עזבה רשת ההנעלה האמריקנית פיילס (Payless) את ישראל. לאחרונה הגישה בקשה לפשיטת רגל בארה"ב. גם היא, כנראה, כמו רשתות וחנויות רבות מאוד בארה"ב, הפסידה למכירות אונליין.