שתף קטע נבחר

 

קריסת הגשר: נהג המשאית נהרג, כביש 4 נפתח מחדש לתנועה

לאחר שעות ארוכות שבמהלכן הרים מנוף את גשר רמת אלחנן בכביש 4 ותא המשאית נוסר, חילצו כוחות כיבוי את הנהג, בן 58 מחולון, ומותו נקבע במקום. עבודות פינוי הגשר נמשכו לאורך הלילה ולאחר שהסתיימו - נפתח הכביש מחדש לתנועה

 

 

המשטרה פתחה מחדש את כביש 4

המשטרה פתחה מחדש את כביש 4

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

החשש התממש: כוחות כיבוי חילצו הלילה (ג') את נהג משאית בן 58 מחולון שנהרג לאחר שגשר מעל לכביש 4 שבו התנגש קרס עליו. פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הגבר ונשלל חשש שהיה לכוד נוסף בתא המשאית. עבודות פינוי הגשר נמשכו עד לפנות בוקר, ולאחר שהסתיימו - כביש 4 והצירים באזור נפתחו מחדש לתנועה.  

 

הרמת הגשר ע"י המנוף    (צילום : דניאל אליאור, יאיר שגיא)

הרמת הגשר ע"י המנוף    (צילום : דניאל אליאור, יאיר שגיא)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

  

אחרי כמה שעות של פעולות נמרצות הצליח מנוף ענק שהובא לכביש 4 להרים את גשר רמת אלחנן שקרס על המשאית שהתנגשה בו. בחברת נתיבי ישראל אמרו כי "מנוף המשאית היה מונף לגובה בניגוד מוחלט לחוק".

המשאית, דקות לפני ההתנגשות בגשר ()
המשאית, דקות לפני ההתנגשות בגשר

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

יהודה נתנאל, סמנכ"ל חטיבת האחזקה בחברת נתיבי ישראל, אמר: "צוותים הנדסיים מיוחדים מבצעים את כלל הפעולות הנדרשות לפינוי מהיר ומקצועי של הכביש, שייפתח לתנועה עד שעות הבוקר, לאחר אישור גורמי המקצוע המוסמכים לכך".

 

רונן גיא, עד ראייה לתאונה, סיפר על שהתרחש: "שמרתי מרחק של 50 מטר מהמשאית ופתאום ראיתי שהמנוף שלה נתקע בגשר". הוא שקל לעקוף את המשאית, "החלטתי בסוף שלא ואז ראיתי מה קרה. חשבתי שזה פיגוע. עצרתי את הרכב בפתאומיות ויצאתי החוצה לראות מה קורה. אנשים החלו לצרוח. חשבתי לעקוף מצד שמאל, אבל ויתרתי. קרה לי נס".

 

השניות לאחר קריסת הגשר על המשאית

השניות לאחר קריסת הגשר על המשאית

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

מהנדס הגשרים רז מור, חבר הנהלה באיגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, העריך כי התנהלות הנהג היא זו שגרמה להתנגשות. מור מחזק את הקביעה של נתיבי ישראל. "מה שניתן להבין ולהניח מהתמונות זה שהמשאית שהתנגשה היא משאית מנוף, מנוף כבד, שלא היה מקופל לממדים הנדרשים", הסביר מור.

 

 

מבט מלמעלה    (צילום: ניוז אונו, יאיר שגיא)

מבט מלמעלה    (צילום: ניוז אונו, יאיר שגיא)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

"משאית נדרשת לא לחרוג מגובה מסוים, שהוא הרבה פחות מהגובה המינימלי של קורות הגשרים. המפעיל של המנוף לא קיפל את הזרוע והיא בלטה מעבר למידה הגיאומטרית המותרת. הגשר הזה הוא בערך 5.20 מטר והמנוף הזה חרג", טען המהנדס.

 

 

עדי ראייה לאסון    (צילום : אסף מגל, אסי אסיבון, רן יצחק, קובי ריכטר, TPS)

עדי ראייה לאסון    (צילום : אסף מגל, אסי אסיבון, רן יצחק, קובי ריכטר, TPS)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לדבריו, גם מהירות הנסיעה כנראה השפיעה. "זו משאית כבדה שכנראה נסעה מהר מאוד וזה עבר את קיבולת ההזזה של הגשר. אי אפשר להציב רכיבי ענק שיעמדו בכל מהלומה. יש עומס שמבטא עיבוד של סיכונים ובו משתמשים בכל העולם. הגשר הזה תוכנן לדבר הזה וזה לא הספיק לתאונה הזו", אומר מור.


פורסם לראשונה 15/08/2017 00:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל אליאור
פעולות החילוץ
צילום: דניאל אליאור
מומלצים