שתף קטע נבחר

 

עומסים עקב העבודות ברכבת: "אנשים דרסו אחד את השני"

עקב סגירת תחנת הרצליה הופסקה התנועה בין תחנות בית יהושע לתל אביב מרכז. משרד התחבורה העמיד מערך היסעים בין התחנות, אבל השיבושים מורגשים. נוסעים טוענים: "זה פשוט סיוט, יותר גרוע ממסע כומתה"

 

העומסים שגרמו העבודות ברכבת    (צילום: מוטי קמחי ואסף זגריזק)

העומסים שגרמו העבודות ברכבת    (צילום: מוטי קמחי ואסף זגריזק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שיבושים קשים בעקבות עבודות התשתית ברכבת: תחנת הרצליה נסגרה בשבוע שעבר והופסקה התנועה בין בית יהושע לתל אביב מרכז. משרד התחבורה העמיד לרשות הנוסעים מערך היסעים (שאטלים) בין התחנות, אבל על אף האוטובוסים הרבים שיצאו מהתחנות נרשמו הבוקר (יום א') עומסים רבים.

 

עומרי לוי יצא הבוקר מביתו שבחיפה למקום עבודתו בתל אביב ב-8:00 בבוקר וירד בתחנת בית יהושע. משם הוא המשיך לתל אביב באמצעות שאטל של משרד התחבורה. "בדרך כלל אני עולה על הרכבת של 8:16 ואחרי 50 דקות מגיע לתל אביב", הוא מספר. "עכשיו כבר 10:00 ואני עדיין בפקקים עם השאטל".

 

לדבריו, העיכוב החל כבר בבית יהושע, שם רציף ההורדה היה בצד המרוחק מתחנות האוטובוס: "לא הבנתי למה לא הורידו אותנו ברציף הקרוב ליציאה מהתחנה. מהרגע שירדתי מהרכבת לקח לי 15 דקות לעבור לצד השני. כמות מטורפת של אנשים דרסו אחד את השני בתוך מנהרה תת-קרקעית. זאת הייתה חוויה לא נעימה. הייתה שם אישה מבוגרת שסבלה מחוסר אוויר. לאחר מכן ניסיתי לעלות על שאטלים ועליתי רק על השלישי מחוסר מקום. וזה למרות שהם באמת מנסים לתקתק את העניינים"

 

לתחנת בית יהושע הגיע צוות ynet על השאטל 777 שיצא מהתחנה המרכזית בתל אביב. עלינו על האוטובוס ב-7:20 אבל הוא יצא מהתחנה רק ב-7:52, ורק ב-9:00 הגיע לבית יהושע. ענבל, חיילת שנסעה באוטובוס, אמרה: "זה יותר גרוע ממסע כומתה. חיפשנו את השאטל בכל התחנה ועד שעלינו עליו זה פשוט היה סיוט".

 

העומסים ברכבת. דיווח באולפן ynet

העומסים ברכבת. דיווח באולפן ynet

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עומסים בתחנת ארלוזרוב:

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

ברכבת ניסו לתכנן את סגירת התחנה לחודש אוגוסט, שמאופיין בפחות נסיעות עבודה. במרס האחרון, כשנסגרו תחנות רכבת בתל אביב למטרה דומה, סבל גוש דן כולו מכאוס תחבורתי בכבישים העמוסים ממילא - מצב שממנו ניסו להימנע הפעם. גם אז נרשמו שיבושים, איחורים ועומסים קשים בשאטלים שהופעלו בין התחנות, ובסופו של דבר הוקדמה פתיחת התחנות ביום.

 

אלה השינויים במסלולי הרכבות:

* תנועת הרכבות בקו הוד השרון - באר שבע תפעל כסדרה בשני הכיוונים. השירות לתחנת תל אביב האוניברסיטה יינתן על ידי קו זה.

* תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת תל אביב מרכז-סבידור.

* תנועת הרכבות מבנימינה מצפון תופעל עד תחנת הרכבת בית יהושע וממנה.

 

* לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ותל אביב. הרכבות יהיו פרבריות ותחנתן הסופית תהיה בבית יהושע.

* לבאים מחיפה לתל אביב מומלץ להשתמש באוטובוס.

* רכבות הלילה בקו נהריה-נתב"ג תופעלנה עד נתניה.

* רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) - הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה עד לתחנת תל אביב ההגנה.

 

סגירת קו המסילות שהחלה ביום חמישי האחרון צפויה להמשך יום ראשון הבא (27 באוגוסט) ב-4:00 לפנות בוקר. עד אז מפעיל משרד התחבורה שאטלים גם בין תחנות נתניה והרצליה לנתב"ג גם בשעות הלילה.

 

הסגירה נדרשת בעקבות עבודות התשתית שמבצעים ברכבת להכשרת הקו המהיר והחשמלי לירושלים. שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ התחייב שהקו מתל אביב לירושלים ייפתח כבר במרס הקרוב, ולאחר מכן יימשך הקו גם להרצליה. אלא שחרף ההבטחות פרסמנו כאן שפתיחת הקו עשויה להדחות בארבעה חודשים לפחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עומס בתחנת ארלוזרוב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים