אפליקציית המוניות ריידר חדלה לעבוד
כבר שבוע שאפליקציית ריידר לא פעילה. לפי מנהל הפעילות בישראל משה יעקובי, הסיבה לכך היא חבלה של עובדים. הוא מודה שיש לחברה גם חובות הולכים ותופחים לספקים. נהגי מוניות טוענים שניסו לפנות לבעלים הבריטי אך השיחה נותקה. יעקובי: "אשיג מימון והאפליקציה תחזור לפעול היום"
אפליקציית המוניות ריידר (Rider) הפסיקה לעבוד. צרכנים לא יכולים לקבל שירות מהחברה כבר שבוע, החל מ-17 באוגוסט. בכך היא משאירה את השוק לשליטתה הבלתי מעורערת של גט (Gett, לשעבר גט טקסי), השחקנית הגדולה ביותר בתחום אפליקציית המוניות בישראל, שפועלת בו לצד ריידר ואובר.
לטענת המפעיל של ריידר בישראל משה יעקובי, הבעלים של חברת SMD, הסיבה לעצירת הפעילות של האפליקציה, שפועלת כמספר שתיים בשוק בישראל כבר שנה וחצי, היא חבלה של עובדים. עם זאת, הוא לא מכחיש שלחברה יש חובות לספקים שנצברים ותופחים.
המנהל בישראל: יש לנו קרוב ל-10,000 צרכנים ו-1,250 נהגים
"פוטרו שני עובדים מהחברה והם די דפקו לנו את העסק", אמר ל-ynet. "הם פוטרו כי הם לא הגיעו לעבודה ולא יכולנו לשלם משכורות עתק לעובדים שלא נותנים תמורה. אז שונו סיסמאות, יש פגיעה במערכת, בשרתים, אבל אנחנו עוברים לשרתים אחרים והאפליקציה תחזור לעבוד כבר היום, כך אני מעריך".
יש חובות שצריך לשלם לספקים.
"נכון, יש חובות ל-3-2 ספקים שהם די גדולים. אני מאמין שהשירות יחזור לפעילות. היום יש קרוב ל-10,000 צרכנים שמשתמשים באפליקציה וקרוב ל-1,250 נהגים".
השיחה לבריטניה נותקה
ריידר ממומנת מכיסה של משפחת עמנואל הבריטית, שהעומד בראשה, נפתלי עמנואל, הוא הבעלים הרשום של החברה. למרות שזו חברה בריטית, האפליקציה פועלת רק בישראל. נהגי מוניות אמרו ל-ynet שכשהתקשרו לנציג המשפחה לברר מה קרה - השיחה נותקה. "ברגע שעברנו לדבר על המוניות השיחה התנתקה", אמרו לנו.
יעקובי מאשר שהמשפחה ניתקה קשר: "זה די נכון. הם לא בקשר איתנו כשבועיים. אלה דברים שנבדקים על ידינו. מדובר באנשים מקסימים שבסך הכול תרמו מהונם, וצריך לברר את העובדות לאשורן, לפני שמסיקים מסקנות".
ואם המשפחה לא תזרים כסף?
"אני כבר זמן מה מחפש גופים גדולים שמעוניינים להיכנס לתחום הזה. אני לא מוכן לנקוב בשמם, אך יש כבר גופים שכבר חתמו על הסכמי עקרונות. ריידר מיתגה עצמה כמספר שתיים בשוק המוניות, מה שחברות כמו סלקום וישראכרט לא הצליחו לעשות בעבר".
הנהגים חושדים ויוזמים אפליקציה משלהם
לאחרונה נקטה ריידר מהלך שיווקי ומכירתי בקרב נהגי המוניות כדי לנסות לסחוף נהגים רבים לעבור מגט לריידר. נהגים שרוצים להצטרף לאפליקציה נדרשו לשלם תשלום חד-פעמי בסך 50 שקל + מע"מ ו-10 שקלים על כל נסיעה בין-עירונית ששווייה מעל ל-100 שקל. החברה לא מחלקת טאבלט, אלא משתמשת באפליקציה בלבד עבור הנהגים והנוסעים.
עם זאת, נהגים התלוננו שהקשר של ריידר עם חברת המונים מוניטקס נותק. הם לא מצליחים להנפיק חשבוניות וחוששים לחבור לחברה, משום שייתכן שבהיותה חברה זרה יהיו לה קשיים עם רשויות המס, וכיוון שמסרו כרטיסי אשראי, הם חוששים שייעשה בהם שימוש (יעקובי מבטיח שזה לא יקרה).
מצי שבתאי מארגון נהגי המוניות אמר ל-ynet: "הם רצו שנשתף פעולה. ביקשתי שיהיה הסכם חתום על ידי ריידר, מסמך הבנות. חיכינו לאישור סופי של החברה הבינלאומית. משה יעקובי, שמשווק אותה באמצעות חברה שפתח, ניסה ליצור קשרים עם תחנות מוניות, אבל היו הרבה סימני שאלה.
"חשוב שיהיה מתחרה לגט טקסי, אי אפשר שהיא תשלוט לבד בשוק. אנחנו צריכים אפליקציה שתאזן את כוחות השוק. ISR הסכימו להרים איתנו את הכפפה, ושבועיים אחרי החגים - אנחנו מתחילים בפיילוט באזור ירושלים. יש גם יוזמות בשוק של אפליקציה שתהיה שייכת לנהגים. אם זה יקרה, אף אפליקציה לא תתחרה בה. אני ושי דיין מארגון המוניות מנסים לאגד את כל הנהגים, והודות לרשתות החברתיות זה מצליח לאט-לאט. יש כבר 600 נהגים רשומים ששילמו דמי חבר ואלף נהגים בפוטנציה".
ומה לגבי אובר? היא גם מתחרה של גט.
"אובר מאיימת לנו על הפרנסה. היא רוצה שכל אחד יציע נסיעות מונית. אם לא נהיה נהגי מוניות מה נהיה? אובר זה סדין אדום מבחינתנו".