בקשה לייצוגית: קופות הגמל לא הודיעו על העלאת דמי הניהול
לטענת התובע בייצוגית, קופות הגמל של אלטשולר שחם ואקסלנס לא התריעו כנדרש על העלאת דמי הניהול לעשרות אלפי לקוחות, ולמרות שחויבו להחזיר את ההפרש - לא עשו זאת
בימים האחרונים הוגשה תביע לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד קופות הגמל של אלטשולר שחם ואקסלנס בטענה כי העלו את דמי הניהול לעשרות אלפי לקוחות מבלי לעדכן אותם כנדרש.
התובע היה לקוח של אותן קופות גמל, כאשר לטענתו בשנת 2007 העלו החברות את דמי הניהול מבלי להודיע בצורה ברורה. על פי כתב הבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית, אלטשולר שחם שלחה פרוספקט פרסומי בתפוצה רחבה, ובתחתית העמוד הופיעה שורה ש"החל מחודש דצמבר 2007 יעמדו דמי הניהול על 1.7%".
התובע מציין כי החברה לא טרחה לכתוב האם מדובר בהעלאה או בהורדה של דמי הניהול, כמו כן ההודעה נשלחה כאמור באופן גורף מבלי שכללה פנייה אישית אל החוסך.
עיקר טענתו של התובע מתבסס בהכרעה עקרונית שפרסם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוגוסט 2014. ההכרעה פורסמה בעקבות תלונות רבות שהגיעו לפיקוח, לפיהן חברות העלו דמי ניהול ללא התראה והודעה מראש.
ההכרעה כללה נהלים כיצד נדרש להודיע ללקוח על העלאת דמי ניהול, וחייבה את החברות לערוך בדיקה מספר שנים אחורה ולהשיב לאותם לקוחות שלא הודיעו להם על כך כנדרש את ההפרש בדמי הניהול להם.
לטענת התובע, החברות הנתבעות התעלמו מהוראת הפיקוח, לכן הוא מבקש מבית המשפט לחייב את קופות הגמל הנתבעות לשלם ללקוחות את הפרש דמי הניהול שנגבו בין השנים 2006-2016 בתוספת ריבית והצמדה. להערכתו מדובר בעשרות אלפי עמיתים ובסכום של מיליוני שקלים.