אסון האפאצ'י: "הטייסים זיהו תקלה ביכולת ההיגוי"
ועדת המומחים לבדיקת נסיבות התרסקות מסוק חיל האוויר, שבה נהרג רס"ן במיל' דודי (דוד) זהר ז"ל והטייס סגן און נפצע קשה, איששה את הממצאים הראשוניים. מסוקי האפאצ'י עדיין מקורקעים
צוות המומחים שחיבר את הדו"ח, בהובלתו של אלוף-משנה ע', הציג כבר אתמול את ממצאי דו"ח הביניים למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.
מטרת הדו"ח הייתה להציג ממצאי ביניים, כיווני חקירה להמשך והמלצות לפעולות מיידיות הנדרשות לנוכח הממצאים הראשונים. ועדת הבדיקה איששה כאמור את הממצאים הראשוניים, שלפיהם ניתן לקבוע כי צוות המסוק זיהה תקלה ביכולת היגוי המסוק. לאחר זיהוי התקלה הצוות הטיס את המסוק בתנאים מורכבים, בשעת לילה, ועל אף זאת הצליח להביאו לנחיתה בשטח הבסיס.
תקלה מסוג זה חייבה את הצוות לחזור לנחיתת חירום בבסיס ובמהלך ניסיון הנחיתה, התרסק המסוק. לפי דו"ח הביניים, לא נמצא קשר טכני בין התאונה לאירוע שבו נמצא סדק בלהב הרוטור האחורי שהתגלה במסוק האפאצ'י לפני כחודשיים.
מפקד חיל האוויר קיבל את המלצות הצוות והנחה על חקירה מקיפה תוך שיתוף חברת בואינג (יצרנית האפאצ'י) וצבא ארצות הברית. בנוסף הנחה מפקד החיל על המשך קרקוע מערך מסוקי האפאצ'י עד להשלמת התחקיר ומימוש כלל הפעולות הנדרשות לחזרתם לכשירות.
יום לאחר האסון אמר גורם בכיר בחיל האוויר כי מדובר בתקלה חמורה שחייבה נחיתה בטוחה במסלול ולא בשטח. "הסיכוי לשרוד נחיתה בשטח בתקלה שכזו הוא נמוך מאוד. תקלה מסוג זה לא זכורה במערך האפאצ'י ולפי זיכרוני הייתה תקלה אחת כזו במערך המסוקים בכלל לאורך עשרות שנים. להבי הרוטור של המסוק נמצאו שלמים ומחוברים לחלק האחורי של המסוק שכשל, כך שאין קשר בין הסיבה לתאונה לסיבה שבגינה קורקע המערך באחרונה".
מאז התאונה השתפר מצבו של סגן און. רס"ן זהר ז"ל, בן 43 במותו, הותיר אחריו את הוריו, שני אחיו, רעייתו ואת ארבעת ילדיהם.