פולקסווגן T-רוק, ג'יפון שלא יגיע לישראל
רכב הפנאי החדש של פולקסווגן מציג מראה נועז על פלטפורמת אודי Q2. לישראל הוא לא יגיע
פולקסווגן חושפת את ה-T-רוק, רכב פנאי קומפקטי ואח קטן לטיגואן.
במפתיע, למרות שמדובר ללא ספק באחד הדגמים היותר-חשובים (ורווחיים) עבור היצרנית בקטגוריה הלוהטת של שוק הרכב, לישראל הוא לא יגיע. יש להניח כי בעתיד תבחן היבואנית שוב את החלטתה.
פולקסווגן T-רוק
מראה ה-T-רוק נחשף חלקית לפני כארבע חודשים תחת הסוואה במהלך ניסויי נהיגה, וכבר אז נראה היה כי מדובר באחד הדגמים הנועזים והמוצלחים עיצובית של הקונצרן. יחידות תאורה חדשות וצרות משתלבות בסבכה קדמית גדולה, עם פתחי אוורור מדומים בקצות הפגוש הקדמי. יש כמובן מגני פלסטיק שחור בתחתית המרכב, פסי גגון ואפשרות לצביעה דו-גונית לטובת מראה קרבי.
תא מזכיר את שאר דגמי היצרנית, עם מסך מגע בגודל "8 הכולל צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto ולוח מחוונים דיגיטאלי. אלא שהאווירה שונה לגמרי מהשמרנות היחסית שמאפיינת את מכוניות פולקסווגן. דיפון בצבע המרכב החיצוני מייצרים מראה רענן וצעיר, המיישר קו עם המקובל בקרב מובילות הקטגוריה.
כדאי להזכיר כי ה-T-רוק מבוסס על פלטפורמת MQB המודולארית של הקונצרן אשר משמשת דגמים רבים מקטגוריות שונות, אך כאן הוא משתמש בבסיס (ובמידות הנגזרות מכך) שהעניק אודי Q2, אם כי תא מטען (445 ליטר) נדיב ב-40 ליטר מהאח המגיע מחטיבת היוקרה.
ה-T-רוק יצויד במערכות בטיחות מתקדמות של הקונצרן כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום ושמירה על נתיב - כציוד תקני בכל הגרסאות. כאופציה תוצע בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
היצע מנועי הטורבו-בנזין שעשוי היה להפוך רלוונטי לשוק המקומי, כולל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (115 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) או 2.0 ליטר (190 כ"ס). אלו ישודכו לתיבות שישה הילוכים ידניות או שבעה כפולות-מצמד ולהנעה קדמית או כפולה-קבועה בגרסה הבכירה. זו האחרונה כוללת אפשרות לארבעה מצבי נהיגה (כביש, שלג, שטח ושטח אינדיווידואלי) המאפשרת התאמה של מערכות ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי הנבחר.
פולקסווגן T-רוק