טעות באתר מחסני חשמל: גלקסי נוט 8 ב-199 שקל
צרכנים שגילו את המחיר המדהים באתר, חיפשו אותיות קטנות ולא מצאו. אחרי הרכישה, התברר להם שזו מקדמה בלבד. "כולנו רכשנו את המכשיר במקום העבודה שלי", סיפרה צרכנית. "עשרות אנשים". מחסני חשמל: "זו טעות טכנית בתום לב. הם יקבלו הנחה של 200 שקל"
גלקסי נוט 8 ב-199 שקל, הייתכן? צרכנים שמו לב למבתצע המדהים הזה באתר האינטרנט של מחסני חשמל. השמועה עברה מעובד לעמיתו ורבים קנו את המכשיר, לא לפני שבדקו בשבע עיניים אם יש סייגים, אותיות קטנות והשגות - ולא מצאו.
יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>
"בסביבות 12:00, הם פרסמו שהמכשיר המדובר עולה 199 שקל בקנייה מוקדמת", סיפרה ל-ynet דנה, עובדת ברשת קמעונאית. "חיפשנו בנרות אותיות קטנות. אין. כל החברה קנתה את המכשיר. אבל מהחשבונית, שקיבלנו על סך 228 שקל, שכן נגבתה תוספת על דמי משלוח, התברר שזה תשלום רק על מקדמה, ולא צוין שום מחיר אחר, ושום דבר באותיות הקטנות. יצאנו סתומים בחברה שלנו וכולנו רכשנו את זה. עשרות אנשים. עכשיו נאלצים לבטל, כי לא ברור לאיזה בור נכנסנו".
לא חשבתם שזו טעות? הרי זה מחיר לא סביר.
"חשבנו שיתכן שזו טעות, אבל גם החברה שלנו פעם טעתה במחיר ונתנו את המחיר שהצרכנים ראו, אז הנחנו שגם אם זו טעות, זה המחיר".
בדרך כלל, כשיש טעות במחיר על גבי המוצר, או לצד המוצר, אכן על המוכר למכור את המוצר לצרכן במחיר המדובר, גם אם הוא נמוך מהמחיר בקופה (אך לא אם הוא גבוה מהמחיר בקופה), אך במקרים בהם המחיר המוצג רחוק מאוד מהמחיר הסביר של המוצר, אז גם על הצרכן לנהוג בתום לב. במקרים כאלה החברה לא בהכרח מחויבת לספק לצרכן את המוצר במחיר המוצג. גם אם זה המקרה, מדובר בזמן שבוזבז ובעשרות אנשים שרכשו את המוצר וחוו מפח נפש.
ממחסני חשמל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית באתר שנעשתה בתום לב. ככל שנוצרה אי הבנה אצל הלקוחות אנו מתנצלים. למותר לציין, כי ניתן לבטל את העסקה. לחלופין, ניתן לשמור על תנאי הרישום המוקדם. לאור אי ההבנה תוענק הנחה של 200 שקל ללקוחות שרכשו את המוצר בתאריך 24.8.2017 ברכישת גלקסי נוט 8 לכשיגיע לארץ".