הקטלוג החדש של איקאה: מה חדש וכמה זה יעלה לכם?
החברה השיקה את קטלוג 2018 תחת המוטו "פנו מקום לחיים", ויש בו דגש על קיימות ופתרונות אחסון למגורים בחללים קטנים. הוא יופץ ב-1.82 מיליון עותקים בישראל בדיור ישיר וכן בסניפי הרשת. אילו פריטים הוזלו, אילו התייקרו ועד כמה גדולים הפערים בין ישראל לעולם?
איקאה השיקה היום (ד') את הקטלוג החדש לשנת 2018 תחת המוטו "פנו מקום לחיים", שכן הוא מתמקד בחללים קטנים ובניצול שטחי אחסון. בקטלוג החדש 326 עמודים, והוא יופץ בארץ ב-1.82 מיליון עותקים בדיוור ישיר לדלת הבית וכן בסניפי הרשת. בחברה מוסרים כי ניתן למצוא את הקטלוג גם במהדורה דיגיטלית באתר החברה ובאפליקציה ייעודית לסמארטפון.
גם השנה יש בקטלוג, שמופץ ב-52 מדינות, כתבות בנושאי עיצוב וקיימות, כולל ראיונות עם מעצבים ואדריכלית נוף. הוא מחולק לארבע קטגוריות: אירוח חברים, חגיגות, משחק וטבע. הקטגוריות קשורות לארבע השקות משנה של פריטים שייערכו במהלך השנה. הפעם, בניגוד לשנים קודמות, שולבו בצילומי הפריטים בקטלוג גם צמחים ובעלי חיים אקזוטיים.
המוצרים יגיעו ב-4 מועדים שונים, מעל 20% מהפריטים בחנות - חדשים
שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל, אמר ל-ynet: "הקטלוג משנה את הכיוון למגזיני. כל אחד והסטייל שלו וכל אחד והרעיונות שלו. מטרתו היא לתת השראה לאנשים, כל אחד בונה לעצמו את הממלכה שלו. רוב האוכלוסייה בעולם תעבור בשנים הבאות לגור בערים, בדירות קטנות, בחללים קטנים. זה מצריך עיצוב עצמי שמאפשר מיידיות ונוחות, ואנחנו שם עם הקטלוג החדש - מציעים מוצרים קיימים שמשנים טקסטורה וצבעים ומוסיפים מוצרים חדשים. כמו תמיד, איקאה מציעה עיצוב במחירים מאוד משתלמים".
בשלוש חנויות איקאה בישראל - בנתניה, בראשון לציון ובקריית אתא (הרביעית נבנית בבאר שבע) - יש כ-8,000 פריטים בכל חנות, ובכל ההשקות ייכנסו לחנויות מעל ל-1,600 מוצרים חדשים.
"כדי לוודא שהפריטים יהיו פה בזמן, החל מאפריל נכנסו מעל 550 מוצרים חדשים, והם כבר נמצאים בחנות, חלקם שבוע, חלקם חודש, חלקם שלושה חודשים, כדי שלא ייצא מצב שהקטלוג יוצא והפריטים לא נמצאים בחנות", מסביר קובלנץ. "בסוף אוגוסט אנחנו נכנסים עם עוד 460 מוצרים ובאוקטובר עם עוד 600 מוצרים. מעל 20% מהפריטים בחנות יהיו חדשים".
גם בפריטים החדשים: ישראל ממשיכה להיות יקרה לעומת העולם
בעוד מכירות ענף הרהיטים סובלות מירידה של כ-12%-15%, המכירות של איקאה בעלייה. למרבה הצער, פערי המחירים בין ישראל לעולם עדיין שרירים וקיימים והם לא קטנים. מהשוואה של מחירי כמה פריטים חדשים בישראל עם מחירם במדינות אחרות בעולם (לפי שערי המטבע ב-30 באוגוסט), עולה כי ישראל עדיין יקרה יותר. איקאה אומנם זולה בהשוואה לרשתות וחנויות אחרות בענף הרהיטים בישראל, אך הנה דוגמאות שמעידות כי הייתה יכולה להיות זולה אף יותר:
שעון חדש בשם SNOFSA עולה בארץ 69 שקל. בבריטניה הוא נמכר ב-12 ליש"ט, כלומר 55.5 שקל. ביפן הוא עולה 999 ין, כלומר 32.9 שקל בלבד, פער של יותר מ-100%.
SOLBO, מנורת שולחן לבנה בצורת ינשוף, עולה בארץ 95 שקל. בגרמניה, בבריטניה וביפן היא נמכרת בהרבה פחות: 66-65 שקל. בירדן היא נמכרת במחיר הכי קרוב לישראל - 75.6 שקל - ועדיין הירדנים משלמים פחות.
על EKEBOL, ספה תלת-מושבית, תשלמו בארץ 2,495 שקל, כלומר 874 שקל יותר מאשר משלם הצרכן הבריטי על אותה ספה, פער של 35% לרעת ישראל, וגם במדינות אחרות היא זולה יותר.
מה לניומן מסיינפלד יש להגיד על איקאה
מה הוזל ומה התייקר?
לכבוד השנה הקטלוגית החדשה הוזילה הרשת בישראל 860 פריטים וייקרה כ-230 פריטים. מחירם של רוב הפריטים בחנות לא ישתנה.
מה הוזל? בין היתר, INGOLF, כיסא בצבע לבן, שהוזל ב-14.5% מ-345 שקל ל-295 שקל. המחיר של UPPHETTA, מכשיר להכנת קפה, ירד ב-29% מ-69 שקל ל-49 שקל. גם MALM, שידת שש מגירות בצבע לבן, הוזלה ב-100 שקל מ-795 שקל ל-695 שקל. אגב, זו השידה שהובילה למבצע הגדול שנכפה על איקאה בארה"ב לחלק אביזרי קיבוע לשידות לכל הצרכנים שקנו את הדגם, אחרי שילדים נמחצו למוות משידות שנפלו עליהן.
יש גם מוצרים שהתייקרו לעומת השנה שעברה: JOKKMOKK, שולחן וארבעה כיסאות עץ במראה עתיק, עלה ב-17% מ-595 שקל ל-695 שקל; כורסת PELLO בצבע Holmby טבעי התייקרה מ-195 שקל ל-225 שקל, פער של 15%; DOMBAS, ארון לבן 140X181 ס"מ, התייקר ב-20% - מחירו עלה ב-100 שקל מ-495 שקל ל-595 שקל.
יש גם פריטים שמחירם נותר כשהיה: BILLY, ארון ספרים לבן 80X28X202, עדיין נמכר ב-345 שקל; AGEN, כיסא רטאן/במבוק, ממשיך להימכר ב-195 שקל; וגם שידת המדפים KALLAX, בגודל 147X77 ס"מ, תימכר במחיר של 2017: 395 שקל.
קובלנץ מסביר כי חלק מההוזלות קשורות במהלך שיווקי: "בדירות קטנות, חדר המגורים והסלון מתחברים לחלל אחד גדול. אז ישנה הוזלה משמעותית בסלון ובמטבח בשל כך. בנוסף, בכל שלישון איקאה משפרת את הלוגיסטיקה ואת הייצור, מתייעלת, ובכל פעם שאנחנו מתייעלים - אנחנו משרשרים ללקוח ומאפשרים ליהנות מעיצוב במחירים נמוכים".
ולמה יש פריטים שהתייקרו?
"שינוי במקור האספקה, בחומר הגלם, בכמות האספקה שאנחנו יכולים להזמין. אם בגלל שינוי מקור אספקה הכמות שאנחנו יכולים להביא לארץ קטנה, אז העלויות גדלות בין 30% ל-50%. זו סיבה אחת ויש עוד סיבות, כמו שינוע, חומרי גלם ועוד. כמובן שגם להפך, בגין אותן סיבות אנחנו גם מוזילים מוצרים".
עוד מוצרים ומחירים לדוגמה: