ב.מ.וו G310R במבחן - מחמם את הגזרה
האופנוע הקטן והזול ביותר בארסנל של יצרנית היוקרה ב.מ.וו, עולה סוף סוף על כביש מקומי. רכבנו עליו לראשונה, וההתרשמות חיובית עד מאד
ב.מ.וו G310R הוא ניסיון ראשון של יצרנית הרכב הבווארית לייצר אופנוע כניסה פשוט וזול עבור רוכבים צעירים ומוגבלי רישיון, אלה שעד היום לא מצאו לעצמם אופנוע מתאים בסוכנויות החברה. כדי להשיג את המטרה פנו הגרמנים ליצרנית ההודית המנוסה TVS, שתייצר עבורה אופנוע בסיסי בשתי גרסאות - כביש ואדוונצ'ר. אז איך מרגיש ב.מ.וו שיוצר בהודו, האם הוא ראוי להתייצב לצד אחיו הגדולים והיקרים פי כמה?
- השקה: ב.מ.וו R310G, כמו גדול
רוצים לדעת עוד קצת האופנוע? צפו:
טוב: מראה, התנהגות
בסדר: מתלים, נוחות, מחיר
טעון שיפור: נוחות לרוכבים גבוהים, גיר
מתחרים: קוואסאקי Z300, ימאהה MT03, ק.ט.מ Duke390
מחיר: 36 אלף שקל
ה-G310R הוא אופנוע פשוט, בדיוק בהתאם לנוסחה. שלדת צינורות פלדה בסיסית, מנוע סינגל מקורר נוזל ובנפח הנדרש (קטן), תיבת הילוכים סטנדרטית ושרשרת. למעשה, מלבד לוח מחוונים דיגיטלי מרשים, האופנוע הזה בסיסי וסטנדרטי כמקובל בקטגוריה הגדלה והולכת. ואיך העסק נראה ומרגיש עם סמל גרמני ותעודת זהות הודית? לא רע בכלל.
יתרונות: לאופנוע הכניסה של ב.מ.וו שלושה יתרונות ברורים, חלקם מתבטאים עוד לפני שחרור המצמד הראשון. הוא נראה טוב מאד, כמו אופנוע "של גדולים" לכל דבר. השילדה הנקייה, הפלסטיקה המהודקת והמזלג הבשרני מלפנים (41 מ"מ) מייצרים מראה מרשים שלא יגרום לכם להרגיש קטנים מדי ברמזור או בחניה. אך מעבר למראה עיניים, יש כאן גם יתרונות של ממש: הרכיבה על ה-310 חסרת מאמץ באופן נדיר לאופנועים קטנים-פשוטים וזולים.
בין אם אתם משתחלים בפקק צפוף בלב העיר או מתקרבים למנתק ההצתה על הכביש המהיר. הב.מ.וו הקטן שוקל 160 ק"ג כשהוא מלא נוזלים, אבל תודות לגיאומטריה מוצלחת לתנוחת רכיבה מצוינת, הוא מרגיש קל בהרבה. המתלים - שוב, פשוטים יחסית למקובל ביצרנית היוקרה - מצליחים לשכך את מרבית תחלואי הכביש ומספקים אחיזה מצוינת ובעיקר תחושת בטחון מלאה אפילו בכביש מפותל.
מפגשים עם בורות תוצרת מע"צ יהיו אמנם בעיתיים יותר, אבל אי אפשר להאשים את ה-310 בכניעה להם. גם מערכת הבלמים עושה עבודה מצוינת, ובמקרה הצורך מתקבלת נשיכה מהירה והחלטית. לוח המחוונים המרשים נוח מאד לקריאה ותפעול בעזרת לחצן אחד גדול וברור.
חסרונות: עם כל ההערכה לביצוע המרשים, אפשר היה לטעמנו לצייד את האופנוע הבסיסי בידית בלם ניתנת לכיוון. בעיקר בהתחשב בעובדה שהוא מיועד לרוכבים שחלקם חסרי ניסיון. תוספת המחיר מינימלית. מה עוד? יש מחיר לצילינדר הבודד, ומעל 7,000 סל"ד האופנוע מפתח רעד לא מטריד במיוחד, אבל כזה שמורגש בידיות הכידון ובראות לאחור שסובלת ממראות רועדות. צריכת הדלק על הכביש המהיר - בו המנוע פועל בסל"ד גבוה, לא פעם באזור ה-9,000 - אמורה הייתה להציג נתון גבוה, אבל 20 ק" לליטר במקום 30 בכל זאת מאכזבים.
לסיום פרק זה, תיבת ההילוכים אמנם נוחה ונעימה לתפעול תוך כדי רכיבה, אך באופנוע המבחן (כמה מאות ק"מ בלבד "על השעון") התקשינו לעתים לשלב לסרק בעמידה או לשלב לראשון לפני תנועה. שחרור קל של המצמד או תנועה קלה, עזרו כאן.
לסיכום: ב.מ.וו G310R הוא קודם כל אופנוע כניסה מצוין. עם תג-מחיר שממקם אותו בלב הקטגוריה. יקר ב-1,000 שקלים מק.ט.מ 390 המצוין, זול ב-1,000 מימאהה MT03 המשובח. וזה אינו עניין של מה בכך למותג שדורש (ומקבל לעיתים קרובות מאד) פרמייה על יוקרה ואיכות מוכחים. עד כמה אלה באים לידי ביטוי כאן, ומצדיקים את המחיר ובעיקר מוניטין המותג? אין כמובן לזלזל במשמעות הלוגו המוכר, ואין לנו גם ספק שהוא צפוי לקחת חלק חיובי בשיקולי רכישה עתידיים. אבל האם הוא אכן מרגיש איכותי?
התשובה חיובית בהחלט. ב.מ.וו מייצרת אמנם בהודו כדי לשמור על עלויות נמוכות, כפי שעושות אגב גם מתחרות ישירות, אך באופן מרשים הצליחו הגרמנים להמנע מתחושת הייצור הזול שמאפיין לעיתים קרובות מדי כלים המגיעים ממדינות זרות. איכות החומרים מרשימה, איכות ההרכבה מדויקת וללא דופי. והקרב בקטגוריה הלוהטת ממילא עומד להתחמם עוד יותר.
ב.מ.וו R310G
מנוע: צילינדר בודד, 313 סמ"ק, הזרקת דלק, ארבעה שסת', קירור נוזל
הספק מירבי: 34 כ"ס ב-9,500 סל"ד
מומנט מירבי: 2.8 קג"מ ב-7,500 סל"ד
הינע: 6 הילוכים, שרשרת
בסיס גלגלים: 137.4 ס"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
משקל (ק"ג): 158.5 (רטוב)
מתלים (קדמי-אחורי): הפוך 41 מ"מ, מונושוק
בלמים (קדמי-אחורי): דיסק (300 מ"מ)-דיסק (240 מ"מ), ABS
צמיגים (קדמי-אחורי): 110-70-17, 150-60-17
צריכת דלק (מוצהרת): 30 ק"מ לליטר
מחיר: 36 אלף שקלים