פיצוי מאכזב לישראלים שהתאכזבו מטרגט: 25 דולר לקנייה באתר
חברת בורדר פרי הודיעה לישראלים שתפצה אותם על ביטול ההזמנה ב-25 דולר לקנייה באתר טרגט. לא רק שמדובר בהזמנה לקנות שוב דרך השירות שאיכזב, אלא שההנחה תינתן ברכישה מ-100 דולר ומעלה בלבד ורק בין 6 בספטמבר ל-31 באוקטובר
המבצע של טרגט ממשיך לאכזב את רוב הישראלים שהשתתפו בו: "אנחנו רוצים להציע לך 25 דולר הנחה מהקנייה הבאה שלך בסכום של 100 דולר ומעלה באתר טרגט", כך כתבה חברת בורדר פרי (Borderfree) במייל ששלחה לישראלים המאוכזבים שהשתתפו במבצע השילוח חינם של טרגט לכל העולם, מבצע שנערך על-ידי חברת בורדר פרי.
לא מספיק שהחברה מבקשת מהישראלים להשתמש שוב בשירותיה שאיכזבו ולא רק שעל הישראלים לקנות בסכום גבוה כדי לקבל את ההטבה, אלא שלפי המייל ששלחה למאוכזבים, הפיצוי הזה יהיה תקף רק בין 6 בספטמבר עד 31 באוקטובר. ועוד מגבלה: יש פריטים מסוימים שנגרעו מהטבה זו, בשל ענייני מכס. מי שפיצל משלוח יקבל מספר קודים לפיצוי בשווי זה, כל אחד מהם לשימוש חד פעמי.
בקבוצות הפייסבוק השונות העירו ש"קנייה מעל 75 דולר חייבת במס. שיטת החישוב באתר שלהם מתייחסת למחיר לפני ההטבה". לקוח אחד כתב שבהתחשב במע"מ שמשלמים על כל רכישה מעל 75 דולר, "ההנחה יורדת מ-25 דולר ל-8 דולר בלבד ומשלוח לארץ יעלה נניח 15 דולר אז ההנחה שהם מציעים די נמחקת".
"זה פיצוי? זה עוד מאה דולר לכיס שלהם!"
"מדובר בלעג לרש", אומרים לקוחות בתגובה למתן ההטבה. אחד המגיבים בקבוצת INeeditIL כתב שמדובר ב"עלבון ו(הוספת) חטא על פשע. יריקה לפנים. הלוואי ואפשר היה לתבוע אותם בתביעה ייצוגית בארה"ב". לקוחה אחרת כתבה: "עצבנו אותי פחות עם הביטול, מאשר עם הקופון. 25 דולר אבל להוציא מאה דולר של סחורה. חצופים! זה פיצוי? זה עוד מאה דולר לכיס שלהם! חשבתי שהאמריקאים יודעים לתת שירות".
במייל ששלחו ללקוחות כתבו נציגי בורדר פרי: "אנו מתנצלים בכנות על ביטול הזמנותייך האחרונות מטרגט בבורדר פרי הדרישה הגבוהה באופן מפתיע למבצע המשלוח חינם שלנו, גרמה לנו לבטל כמה הזמנות ואנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה", במייל אחר שקיבל לקוח, הסבירו: "היה עומס אדיר של הזמנות לשוק הזה (הישראלי), עברנו באופן זמני את המכסה עבור שוק זה ונאלצנו לבטל הזמנתך". כ-6,000 משלוחים כן הגיעו ארצה, מתוך כ-20 אלף שהוזמנו.
בבוקר יום שישי, בורדר פרי הודיעה ללקוחות: ההזמנה שלכם מבוטלת. זאת אחרי שרבים שמו לב שסטטוס ההזמנה שלהם השתנה ל"מבוטל" ופנו לבורדר פרי ולטרגט בדרישה לתשובות. טרגט לא השיבה למייל, יתכן שבשל העובדה שחברות ישראליות נמצאות במגעים עם חברת השילוח של טרגט להבאת החבילות ארצה ויתכן שבשל העובדה שבורדר פרי היא המשיבה הרשמית בכל הנוגע למבצע זה.
בורדר פרי שימשה פה בעצם כמתווך בעסקה. זו חברה ישראלית לשעבר, שמציעה "חנויות" של מותגים באתר שלה. ברגע שגולש מגיע לאתר הרישמי של חברה מסוימת ממדינה זרה, הוא מועבר אוטומטית לאתר "מראה" שמציג את מוצרי החברה ממנה הוא מעוניין לרכוש. כל תהליך ההזמנה והשילוח, מטופל על-ידי בורדר פרי. כך או כך, טרגט שולחת לישראל כבר זמן מה ותמשיך לשלוח לישראל - בתשלום.