כתב אישום בכפוף לשימוע נגד איגוד נהגי המוניות הארצי ויושב ראשו
לאחר חקירה בת חודשיים הרשות להגבלים עסקיים תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד איגוד נהגי המוניות הארצי ויושב הראש יהודה בר אור החשד כי המליצו לנהגי המוניות ולחברי האיגוד שלא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון במסגרת המכרז שערכה רשות שדות התעופה
על פי החשדות עולה כי איגוד נהגי המוניות הארצי ויו"ר יהודה בר אור המליצו לנהגי המוניות ולחברי האיגוד לא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון. במהלך חודש מאי זכו חברת Gett בשיתוף מוניות הדר במכרז שערכה רשות שדות התעופה לאיסוף נוסעים מנתב"ג.
הצעת Gett ומוניות הדר כללה הנחה של 31% ממחירון משרד התחבורה לנוסעים שמשתמשים במונית משדה התעופה. לפי החשד, יו"ר איגוד נהגי המוניות יהודה בר אור פנה לנהגי המוניות והמליץ לחברי האיגוד שלא לקחת נוסעים מנתב"ג במחיר ההנחה שהוצעה על ידי זוכי המכרז, אלא על פי מחיר מונה או על פי מחירון משרד התחבורה בלבד. רשות ההגבלים טוענת שבפעולה זו ביקשו בר אור והאיגוד לסכל למעשה את תוצאות המכרז, וזאת בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים.
עוד עלה מהחקירה של הרשות, שנוהלה בין החודשים מאי ויוני השנה, כי ההמלצה הופצה על ידי בר אור והאיגוד בין השאר באמצעות ראיונות שקיימו ברדיו ובערוצי הטלוויזיה, וכן באופן ישיר לתחנות המוניות ולנהגי המוניות באמצעות פקסים, הודעות SMS והודעות וואטסאפ. לאחר מכן, בעקבות אי חתימת החברות הזוכות על החוזה, בוטל המכרז ורשות שדות התעופה נאלצה לספק פתרונות זמניים עד לפרסום מכרז חדש.
איגוד נהגי המוניות בישראל ובר אור, קיבלו הודעה מרשות ההגבלים העסקיים על כוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע.
יו"ר איגוד נהגי המוניות יהודה בר אור אמר הערב כי "כל העניין הזה הוא טעות מיסודה. לא קראנו לאף אחד לא להעניק את ההנחה, אלא לנסוע על פי החוק, שקובע חד משמעית שחייבים להפעיל מונה בכל נסיעה וחייבים לנסוע לפי מונה - חוק שקבע משרד התחבורה וקיים מאז קום המדינה, ואם רוצים לעשות הנחה צריך לעשות זאת לפי מחיר המונה ואין אפשרות אחרת כמו לנסוע במחירים שהם לא על פי נסיעה במונה.
"קראנו לנסוע על פי החוק ושייסעו לפי החוק ואם צריך לעשות הנחה יעשו זאת על פי החוק בלבד וזאת היתה הקריאה. לצערי הם (רשות ההגבלים) החליטו שהם לא רואים את זה כמו במציאות, וייחסו לזה דבר שאין בו הגיון. המכרז הזה הוא לא משהו שאנחנו יכולנו למנוע אותו, Gett והדר החליטו 'להתגרש'.
"לא דיברתי לא עם הדר ולא עם Gett ולא ניסיתי לשכנע אותם לרדת מהמכרז. הם החליטו לבד לפוצץ את המכרז... אנחנו גוף ממליץ ולא גוף קובע. את ההמלצות שלנו לפעול על פי החוק רשות ההגבלים לקחו רחוק מדי ומנסים לסתום את פיות האיגוד, שתפקידו להודיע לנהגים כיצד לנהוג לפי החוק בלבד. הם לא הבינו את זה ככה. זה שימוע בלבד ואני מקווה שעורך דין מטעמנו יסביר זאת יותר טוב ממני ונמצא פתרונות".