שתף קטע נבחר

 

כך ייראו המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית

צמד מנהרות דו-מסלוליות באחד הצמתים המורכבים בארץ עשוי לנקז בצורה יעילה יותר את התנועה מירושלים ואליה. הצפי לסיום הפרויקט - 2023

 

הדמיית הפרויקט בגבעה הצרפתית ()
הדמיית הפרויקט בגבעה הצרפתית

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית להקמת מערך של מנהרות באורך כולל של ארבעה קילומטרים בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר.

 

במסגרת הפרויקט שעל ביצועו אחראית חברת מוריה ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל, יוקמו צמד מנהרות דו-מסלוליות בעלות שני נתיבים (ממזרח למערב ובחזרה) לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב ובחזרה.

 

העומס והפקקים בגבעה הצרפתית    (צילום: גיל יוחנן)

העומס והפקקים בגבעה הצרפתית    (צילום: גיל יוחנן)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

במשרד התחבורה מציינים שצומת הגבעה הצרפתית הוא אחד העמוסים והמורכבים ביותר בארץ. דרכו מתנקזת תנועת עשרות אלפי כלי רכב מדי יום המגיעים ממעלה אדומים, פסגת זאב, נווה יעקב, יישובי מטה בנימין, קלנדיה ושועפט, דרכו גם עוברת הרכבת הקלה של ירושלים שלא נהנית כיום מעדיפות בצומת ונאלצת להתעכב בגלל רמזורים. במשרד מעריכים שהמנהרות יקלו באופן משמעותי על עומסי התנועה בצומת ויאפשרו נסיעה ממעלה אדומים לירושלים ולתל אביב ללא אף רמזור.

 

עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט לצורך פינוי תשתיות קיימות והכנת השטח לקבלני הביצוע שצפויים להתחיל בפרויקט ברבעון האחרון של שנת 2018. בניית המנהרות תארך כחמש שנים כשמרבית התקציב ימומן על ידי משרד התחבורה, ובהשתתפות עיריית ירושלים, כך שהצפי לסיומו הוא בשנת 2023.

במקביל לפרויקט נבחנות גם חלופות תחבורתיות של הסעת המונים ממעלה אדומים לירושלים באמצעות רכבת קלה או רכבל. מלבד זאת מקדם משרד התחבורה כביש חדש (22) שיקל על הכניסה והיציאה לרמת שלמה והר חוצבים. בעתיד קווי הרכבת הקלה יהיו חלק מרכזי מהתחבורה בצפון הבירה עם הארכת הקו האדום לנווה יעקב, בניית הקו הירוק שינוע מאזור הכניסה לעיר להר הצופים, והקו הכחול המצוי בהליכי תכנון שייצא משכונות רמות למרכז העיר ותלפיות.

השר כץ. "ירושלים רבתי תהפוך למטרופולין מחובר ומחוזק" (צילום: יואב דודקוביץ') (צילום: יואב דודקוביץ')
השר כץ. "ירושלים רבתי תהפוך למטרופולין מחובר ומחוזק"(צילום: יואב דודקוביץ')
 

"במטרופולין ירושלים ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח, מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד מחובר ומחוזק עם חיבור ישיר, בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, בנימין וביתר עלית", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

 

את שדרוג הצומת רואים במשרד התחבורה כפרויקט הראשון מתוך תוכנית החומש לפיתוח התחבורה ותשתיות הכבישים ביהודה ושומרון והחיבור לירושלים שהשיק השר כץ בסוף חודש ינואר האחרון בהיקף של מיליארדי שקלים. עם השקת התוכנית "ירושלים-רבתי" ציינו במשרד כי מטרתה לתת מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסייה היהודית והעלייה ברמת החיים והמינוע של האוכלוסייה הפלסטינית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים