1,000 כ"ס, 350 קמ"ש ו-11 מיליון לפני מס
מכונית העל החדשה של מרצדס נחשפת חלקית לקראת תערוכת פרנקפורט. ותשכחו את כל מה שידעתם על שיאי מהירות, כוח ומחיר
על פי הערכות, הפרויקט 1 תקבל את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין ממכונית הפורמולה 1 של מרצדס, עם התאמה לשימוש בכביש הציבורי ולעובדה שהמנוע אינו עובר תחת ידיהם ועיניהם של עשרות מהנדסי-על לאחר כל נסיעה של שעה וחצי. לדברי מרצדס, המנוע בכל זאת יידרש לחידוש מלא כל 50 אלף ק"מ, אם כי ספק אם המכוניות שיימכרו יתקרבו לכך אפילו. הוא ימוקם במרכז-מאחור ויניע את הגלגלים האחוריים, ועל פי הערכות צפוי לקבל סיוע מארבעה מנועים חשמליים.
שניים מהם יחוברו ישירות לגלגלים הקדמיים ויאפשרו בכך הנעה כפולה-קבועה כולל הכוונת מומנט ויכולת נסיעה חשמלית מלאה לטווח של עד כ-25 ק"מ. מנוע חשמלי נוסף יחובר למגדש הדוחס אוויר למנוע ומאפשר בכך זמינות כוח טובה, והרביעי יחובר ישירות לגל הארכובה על מנת לספק דחף נוסף.
מרצדס אישרה כי יחידת ההנעה תפיק יותר מ-1,000 כ"ס והמהירות המרבית תהיה גבוהה מ-350 קמ"ש. מהתמונות שפרסמה היצרנית נראה כי היא תעוצב בדומה ל-CLK GTR מסוף שנות התשעים, מכונית המרוץ ממרוצי סיבולת, שממנה נבנו כ-25 יחידות לשימוש בכביש הציבורי. תריסים המשמשים כשמשה אחורית אמורים לאפשר קירור יעיל של המנוע, ועל הגג פתח לשאיבת אוויר וקירור היחידה - שוב, בדומה לפורמולה 1.
סביבת הנהג והנוסע שלצידו, כפי שעולה מתמונה שפרסם מנכ"ל AMG, טוביאס מורס, כוללת הגה מרוץ מלבני עם נורות סל"ד לטובת העברת הילוכים מדויקת, מתגי שליטה על מערכות שונות וצמד מסכי נתונים.