חברת דואר ישראל השיקה מרכז סחר לחבילות
החברה השיקה היום רשמית מרכז סחר מקוון לחבילות במודיעין, בהשקעה של 100 מיליון שקל. מספר החבילות יכול להגיע בשיא ל-700 אלף ביום. השקים יסומנו בצ'יפ מעקב והחבילות יגיעו למרכז הסחר תוך 48 שעות ולא תוך שבוע כבעבר. שר התקשורת: "הדואר עלה מליגה ד' לליגת העל"
שיפור לוגיסטי שיביא לשיפור תדמית? חברת דואר ישראל השיקה היום (ג') מרכז סחר מקוון לחבילות באזור התעשייה במודיעין. המרכז החל לפעול כבר באפריל אך היום הושק רשמית.
אסוס שוקלת לחזור לעבוד עם דואר ישראל
יש לכם תלונות על הדואר? כיתבו לנו
המרכז, שמעסיק כ-250 עובדים, הוקם בהשקעה של כ-100 מיליון שקל והוא משמש כמרכז מיון ארצי. שטחו: 18 דונם והוא ערוך לקליטת 100 מיליון חבילות בשנה, אם כי קצב החבילות מגיע ל-300 מיליון בשנה.
עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג ועובר מיון ראשוני ביחידת המיון של הדואר. כך, משך מסירת הפריט לסניף הדואר עמד על 7-5 ימים מרגע נחיתתו. המרכז החדש שיפר זמן זה, כך לטענת הדואר, ליומיים. 48 שעות מרגע הנחיתה ועד להגעת פרטי הדואר למרכז הסחר. לנמען הן מגיעות מספר ימים לאחר מכן. לשקים יוצמד צ'יפ מעקב (RFID) כדי לצמצם את תופעת אובדן החבילות הידועה לשמצה.
עולים לליגת העל
שר התקשורת איוב קרא אמר הבוקר כי "דואר ישראל עלה מליגה ד' לליגת העל". לטענתו, לא האמין שהמרכז ייפתח ויפעל תוך זמן קצר כל כך.
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל חגי צאיג, אמר כי לדואר יש קרוב ל-1,100 מרכזי מסירה ולמרות שעדיין יש זמן המתנה ארוך בחלק מסניפי הדואר, ובטח במענה הקולי בשירות הלקוחות הטלפוני, "זמן ההמתנה בסניפים ירד משמעותית מ-40-30 דקות בממוצע ל-10 דקות. זה לא מספיק אנחנו רוצים לשפר את זה.
"המרכז מאפשר לנו למיין 12 אלף פריטים בשעה, 700-300 אלף פריטים בשעות השיא. ו-48 שעות מרגע הנחיתה ועד להודעה ללקוח.
"70 משאיות יוצאות מפה לכל נקודה, גם לכפרים נידחים בנגב וגם לחרמון. אנחנו הגוף היחידי במדינת ישראל שמסוגל לכך באמצעות טכנולוגיית מצלמות ה-OCR. בנוסף, צ'יפ RFID יוצמד לכל החבילות כדי לעקוב אחריהן בכל זמן".
700 אלף טון דואר ביום
מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין אמר במסיבת העיתונאים: "בנובמבר, כמות החבילות שתגיעה לפה תוכפל ל-700-600 אלף חבילות ביום. בסופי שבוע: 150 אלף חבילות. כ-70 משאיות יוצאות מפה מדי יום.
"זו אבן דרך מאוד חשובה. דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בישראל עם קרוב ל-1,100 נקודות מסירה. 400 נקודות מסירה חדשות נפתחו השנה. יהיו 500 עד סוף 2018. אנו עושים זאת בעזרת 5,200 עובדים נאמנים (לעומת 6,200 עובדים ב-2016, מ"ק), שלקחו את החברה קדימה. כל המדדים העסקיים מראים שאנחנו נמצאים בצמיחה".
חבילות הן העתיד של הדואר ולטענתו בחברה מבינים זאת. "הדואר המסורתי ירד מ-800 דברי דואר בשנה ל-400 ב-2016. זה אומר שאם אדם קיבל 100 דברי דואר מסורתי בשנה היום הוא מקבל רק 50", אמר.
עוד הוסיף כי מנועי הצמיחה של הדואר הם:
1. "הסחר המקוון, שהוא המנוע החשוב ביותר לדואר ישראל;
2. "האי קומרס (סחר אלקטרוני, מ"ק) הישראלי המתפתח;
3.. "הפעילות בתחום השירותים הפיננסיים: בנק הדואר. יש לנו למעלה 700 סניפים, יותר מלכל הבנקים. הבנק יהיה סינרגי לכל הפעילויות הדיגיטליות, למוכרים ברשת ולקונים ברשת.
"4. "אנחנו נשמש זרוע קדמית של ממשלת ישראל. למשל: חידוש רישיונות רכב. נעבוד גם עם משרדים נוספים כמו משרד הפנים".
לטענתו, הצורך במרכז כזה עלה מרגע הורדת המע"מ לקניות מתחת ל-75 דולר. המרכז הישן של הדואר היה עמוס בצורה בלתי רגילה, מבולגן והדואר לא עמד בעומס. נחיל אדיר של תלונות הגיע עקב כך ל-ynet.
"אנחנו בעד להעלות את הפטור לסביבות 200 דולר", אמר. לטענתו, החברה תעמוד בשטף. פטור כזה פותח לצרכן הישראלי קניון ענקי שהוא יכול לקנות בו דברים שעולים פי שתיים. זה יביא להורדת יוקר המחיה ולא יפגע באף אחד כי סחר אלקטרוני עומד עדיין רק על 15% מכלל הסחר בישראל. אי אפשר להתנגד לטרנד עולמי ולגלובליזציה שבאה עלינו לטובה. אנחנו חלק מהעולם המודרני, והעולם המודרני כבר שם".