שתף קטע נבחר

 

חולדאי תקף את שר התחבורה על היעדר תחבורה ציבורית בשבת

ראש העיר תל אביב תקף את שר התחבורה והבהיר: "צריך שהרכבת תהיה כמו מעלית שבת. חייבים תחבורה ציבורית שתעבוד בשבת". אך השר התחייב לפעול רק להסדרת פעולתן של מוניות שירות בשבתות

 

 

השר כץ וחולדאי בקרון הרכבת הקלה    (צילום: אורי דויבדוביץ')

השר כץ וחולדאי בקרון הרכבת הקלה    (צילום: אורי דויבדוביץ')

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עימות חזיתי בין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לשר התחבורה ישראל כץ: השניים נפגשו הבוקר (יום ד') בחנוכת קרון רכבת שמוצג בעיר כחלק מההכנות להפעלת הרכבת הקלה. חולדאי תקף את כץ על המבוי הסתום בעניין התחבורה הציבורית בשבת ודרש: "תשנו את החוק".

 

לפני שנכנסו לקרון הרכבת התייחס כץ לנושא התחבורה הציבורית ביום שבת ואמר כי הוא מנסה לקדם תחבורה ציבורית של מוניות שירות בתל אביב: "לגבי הרכבת הקלה יחליטו כשהיא תהיה מוכנה. רפורמה במוניות שירות בשבת תשפר תחבורה ציבורית וזה יתקבל בהסכמה. החרדים לא יחצו את הקו בהתנגדות למוניות שירות. כשתהיה אפשרות לכל אחד לקבל שירות בסופי שבוע הבעיה של תחבורה ציבורית תיפתר". 

 

קרון לדוגמה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
קרון לדוגמה בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

השר וראש העיר בקרון הרכבת  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השר וראש העיר בקרון הרכבת (צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

חולדאי אמר לכץ: "צריך שהרכבת תהיה כמו מעלית שבת. חייבים תחבורה ציבורית שתעבוד בשבת".

 

השר כץ אמר לחולדאי: "אתה ראש עיר, אתה צריך לקבוע את הכללים. תקבלו החלטות וננסה למצוא פתרונות". חולדאי שאל: "למה אין פתרון היום?"

כץ: "אני פועל לאפשר להפעיל מוניות שירות בשבת, אני על סף הסכמת המערכת".  

חולדאי: "ביקשתי תחבורה ציבורית כוללת, לא מוניות".

כץ: "ביקשת מוניות שירות ואני על סף שכנוע של הגורמים למוניות שירות". 

חולדאי: "מוניות שירות זה לא מספיק".

כץ: "אנחנו והפקידות נותנת למקומות שבהם נחוצים. אני פועל לפי החוק".

חולדאי: "תשנו את החוק". 

כץ: "ביקשתם דבר נכון ואני פוכל בכל כוחי לאפשר רפורמה במוניות שירות בסופי שבוע, בלי להיכנס למחלוקות. רכבות זה רכב משלים והכמות והתדירות שונה משל מוניות".

 

לאחר מכן אמר חולדאי על הבמה: "אמרתי קודם לשר בשיחה ביננו ואני אומר זאת שוב עכשיו, אי אפשר להשקיע סכומי עתק כאלה בלי למצוא את הדרך להפעיל אותו שבעה ימים בשבוע כמו שמקובל בכל מדינה בעולם".

 

כץ הסביר כי מנסים למצוא פתרון טכנולוגי לתחבורה ציבורית בשבת, "אולי שעון שבת. יש כל מיני גורמים שמנסים למצוא פתרונות. אין לי בעיה להיות אחראי על זה, יש לי כאן סמכות וראש הממשלה העביר לי את האחריות. אני אקדם את הרכבת ובסוף ניסע כולנו יחד".

 

דגם הקרון של הרכבת הקלה הגיע לארץ כחלק מהליך התכנון והייצור של הקרונות, והבוקר נפתח בתל אביב. בנת"ע, החברה שמבצעת את פרויקט הרכבת במטרופולין תל אביב, הסבירו כי בפרויקטים גדולים שכאלה מקובל שלאחר עיצוב ראשוני היצרן מגיש דגם לצורך בדיקות והפקת לקחים לקראת ייצור הקרונות. בין ביתר יוכלו להביע דעה על נוחות המושבים, עיצוב הקרונות ואמצעי הבטיחות בקרונות.

 

הדגם שהוצב בשדרות רוטשילד סמוך לכיכר הבימה בנוי כמו קרון אמיתי, אבל קצר יותר, כ-23 מ' לעומת 34 מ' - אורכו של הקרון האמיתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
כץ וחולדאי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים