וולוו XC40, באופן רשמי - בישראל בתחילת השנה
האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי הגדלה והולכת של יצרנית הרכב השוודית, נחשף סוף סוף רשמית, מספר ימים לאחר שתמונותיו ופרטים ראשונים דלפו לרשת. במאיר יתחילו בשיווקו בתחילת השנה
ה-XC40 מתבסס על פלטפורמת CMA המודולארית (Compact Modular Architecture), שתשמש בסיס גם ל-Lynk&Co 01 של בעלת הבית ג'ילי. בהשוואה ל-XC60 "דגם הביניים" במשפחה הכוללת גם את ה-XC90, הוא קצר בכ-26 ס"מ (442.5 ס"מ) צר בכארבעה ס"מ (186 ס"מ) ונמוך בכחצי ס"מ (165 ס"מ). עם 270 ס"מ, בסיס הגלגלים קצר ב-16.5 ס"מ. תא המטען מציע נפח של 460 ליטר (פחות 45 ליטר).
העיצוב דומה למדי לקונספט שהציגה היצרנית לפני כשנה, עם סבכה קדמית בולטת ויחידות תאורה האמורות לבטא את הפטיש הנורדי, כמו בשאר הדגמים העדכניים של היצרנית. מגני פלסטיק סביב למרכב וגג בצבע שחור מסייעים ליצירת אשליית גובה. גם עיצוב הפנים דומה דגמים העדכניים של היצרנית עם מסך טאבלט ענק, לוח מחוונים דיגיטלי וג'ויסטיק כבורר הילוכים. במקום "ברז ההתנעה בקונסולה בין המושבים בו עושים שימוש אחיו הגדולים, כאן יש מתג קונוונציונאלי יותר מימין להגה.
ה-XC40 יצויד במערכות הבטיחות המתקדמת של וולוו הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת נהיגה חצי-אוטונומית, כמו-גם התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
היצע המנועים כולל בשלב ראשון מנועי טורבו-דיזל (D4 עם 190 כ"ס) וטורבו-בנזין (T5 עם 247 כ"ס) בנפח 2.0 ליטר. אלו משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות בבנזין ו-7.9 שניות בדיזל וצריכת דלק ממוצעת של 13.8 ק"מ לליטר ו-20 ק"מ לליטר בהתאמה. בעתיד יצטרפו להיצע גם גרסאות הספק נמוך למנועי הבנזין והדיזל עם הנעה קדמית, כמו-גם גרסה היברידית אותה משווקת היצרנית ב-XC60 ובאח הבכור, XC90.