פורשה החזירה לעצמה את תואר "הכי מהירה"
המכונית החזקה והמהירה ביותר של פורשה מחזירה ליצרנית רכבי הספורט הגרמנית את תואר "מלכת הגיהנום הירוק". ה-911 GT2 RS קבעה שיא הקפה חדש במסלול נורבורגרינג, מספר שניות טוב יותר מלמבורגיני, ממחזיקת השיא הקודם
פורשה מחזירה לעצמה את התואר המהירה ביותר בנורבורגרינג. ה-911 GT2 RS, הגרסה הקיצונית והחזקה ביותר של הדגם קבעה זמן סנצסיוני של 6 דקות ו-47.3 שניות סביב הגיהנום הירוק, 4.7 שניות פחות ממחזיקת השיא הקודם. את המסלול המאתגר באורך 20.8 ק"מ המכיל 154 פניות מסוגים שונים סיימה המכונית במהירות ממוצעת של 184 קמ"ש.
פורשה החזיקה בעבר את שיא ההקפה למכונית בייצור סדרתי עם ה-918 ספיידר שהייתה ראשונה לקבוע זמן מהיר יותר מ-7 דקות סביב הרינג, כאשר קבעה ב-2013 זמן של 6 דקות ו-57 שניות. באוקטובר אשתקד הדיחה אותה למבורגיני מהתואר עם גרסת קצה של ההוקראן המכונה פרפורמנטה, בזמן הקפה - שנוי במחלוקת - שעמד על 6 דקות ו-58 שניות.
שני נהגים התייצבו בכדי לשבור את השיא בפורשה 911. ניק טנדי הבריטי, נהג קבוצת פורשה במרוצי סיבולת ומנצח 24 השעות של לה מאן ב-2015 שהגיע לנורבורגרינג היישר ממירוץ סיבולת באוסטין, טקסס, ולארס קרן הגרמני, נהג המבחן של הקבוצה שזכה בכבוד לשבור את השיא.
ה-GT2 RS היא הגרסה החזקה המהירה ביותר של ה-911. מנוע בוקסר עם 6 צילינדרים בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו ו-700 כ"ס שיורדים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ו-340 קמ"ש מרביים. אגב, מכונית אחת מדגם זה כבר הוזמנה על-ידי לקוח ישראלי, ותנחת כאן בתחילת השנה.
ראש חטיבת דגמי GT בפורשה, אנדראס פריונינגר, סיפר כי "שני הנהגים שברו את השיא הקודם כשקבעו פחות משבע דקות ו-50 שניות כבר בהקפה הראשונה שביצעו, ובכל אחת מחמש ההקפות שכל אחד ביצע. זה מלמד לא רק על השיא עצמו, אלא גם על העיקביות בביצועים של המכונית לאורך זמן". פריונינגר הוסיף: "אנחנו גאים שהזמן הזה הושג על-ידי שני נהגים שונים בשתי מכוניות שונות. זה מדגים את היכולת של המכונית לחזור על התוצאה פעם ועוד פעם".
צפו בהקפה המלאה: