אובר משיקה כרטיס אשראי משלה
החברה הציגה כרטיס אשראי אשר יפעל בצמוד לאפליקציה שלה ויספק הנחות, הטבות כקופונים לנטפליקס והחזרי תשלומים. המטרה: לעצור את נטישת המשתמשים, בעזרת שירותים נלווים לנסיעות
לא מוותרת: הנהלת אובר נלחמת בהחלטת הרגולטור בלונדון
אובר סוגרת את פעילות הליסינג בארה"ב ותפטר 500 עובדים
המתחרות של אובר בלונדון מריחות את הדם
הכרטיס מיועד בעיקרו לצרכנים הצעירים, המהווים כוח שוק גדול מאוד בתחום הסליקה. אובר לא תגבה מהמחזיקים בכרטיס עמלות שנתיות ואף תציע הטבה בסך 100 דולר למשתמשים שיבצעו בו רכישות ביותר מ-500 דולר בשלושת החודשים שלאחר ההשקה. כמו כן, הטבות נוספות שיכללו בשימוש באשראי הממותג של אובר הן החזרי תשלומים מקניות במסעדות, בתי קפה, ברים, כרטיסי טיסה, בתי מלון, הזמנות ב-Airbnb ורכישות מקוונות בשירותים כמו Spotify. בנוסף, משתמשי כרטיס האשראי יקבלו גם סכום שנתי בסך 50 דולר עבור שירותים כמו נטפליקס או אמזון פריים.
בהשוואה למוצרי סליקה מתחרים בארצות הברית, ההטבות שמציעה אובר אינן נחשבות לנדיבות במיוחד: מתחרות בתחום מציעות הטבות שמגיעות להחזר של 1,500 דולר למשתמשים.
כרטיסי אשראי הם דרך טובה עבור חברות לצבור לקוחות ולהוון אותם, שכן בניגוד לשירותים אחרים, אין המשתמש נוהג להחליף כרטיס אשראי בתדירות גבוהה. אובר כנראה נשענת על כך במטרה לבנות נאמנות אצל קהל לקוחותיה, שלפי הערכות נמצא במגמת צמצום לטובת ליפט.
בתוך כך, אירוע אליו נגררה אובר, שידעה בשנה האחרונה פרשיות רבות בהן תביעות משתמשים, סגירת שירותים, תלונות מצד משקיעים והטרדות מיניות, הינו תבעה מצד שלוש מהנדסות לשעבר בחרה על כך שאופלו לרע בשכרן על רקע מגדרי וגזעי.
בתביעה שהגישו לבית המשפט העליון בסן פרנסיסקו אינגריד אוונדאנו, רוקסנה דל טורו לופז ואנה מדינה, שתיארו עצמן כמהנדסות תוכנה ממוצע לטיני, טענו שלוש הנשים כי מנעו מהן קבלת רווחים, קידום והטבות שונות על רקע תרבות ארגונית המבוססת על אפליית נשים ובעלי צבע אור שונה.