קסטרו והודיס במו"מ להביא את מותג הקוסמטיקה "קיקו" לארץ
חברת קסטרו הודיעה לבורסה על מו"מ ראשוני במטרה להביא לישראל את מותג האיפור והטיפוח האיטלקי קיקו מילאנו, הידוע במחיריו הנוחים. הערכה: אם ייחתם החוזה ייפתחו 50-40 סניפים בארץ - הראשון שבהם במחצית השנייה של 2018
רשת קיקו מגיעה לישראל? חברת קסטרו הודיעה היום (ג') לבורסה כי היא מנהלת מו"מ ראשוני, בשיתוף הודיס, לקבלת זכות בלעדית להפיץ בארץ את מותג האיפור והטיפוח קיקו מילאנו (Kiko Milano), מותג קוסמטיקה איטלקי. אם המו"מ ישתכלל לכדי חוזה, תיפתח בארץ רשת חנויות של המותג. קסטרו כבר מפעילה חנויות קוסמטיקה ואיפור של המותג הצרפתי איב רושה, שקנה לאחרונה את המותג הישראלי סבון (לשעבר סבון של פעם).
"קיקו מייצרת באותם מפעלים של מאק ולוריאל במחיר נמוך", אמר ל-ynet בכיר בחברה. "אנחנו מכוונים ושואפים לכך שהמחירים בארץ יהיו כמו מחירי איטליה, אך קשה לומר כרגע, זו השאיפה. מה שבטוח, המחיר יהיה מאוד נמוך יחסית לשוק". עם זאת, על פי הדיווח לבורסה, אין ודאות כי העסקה תושלם.
עוד נלחמו על הבאת קיקו לארץ הקבוצות מוליוב, מאניה וסופר-פארם. עם זאת, מסתמן שקסטרו-הודיס היא זו שתזכה בזיכיון. החוזה כבר נוסח, אך עוד לא נחתם ומנוסח בימים אלה אצל עורכי הדין.
אם ייחתם החוזה, החנות הראשונה בישראל תיפתח במחצית השנייה של השנה הבאה, אחרי קבלת כל הרישיונות לייבוא המוצרים. בכוונת החברה לפתוח בארץ בין 50-40 חנויות, ששטחן נע בטווח של 150-60 מ"ר. קיקו מפעילה שני סוגים של חנויות, כשהקונספט החדש הוא הגדול יותר.
הבעלים של קיקו הוא אנטוניו פרקאסי, כדורגלן לשעבר, שמחזיק גם במותגים מדינה מילאנו ו-Womo. החברה שבבעלותו משמשת גם כזכיינית נייקי ואדידס באיטליה. מחזור המכירות של קיקו עומד על כ-430 מיליון אירו בשנה. למותג קרוב ל-1,000 סניפים בעולם, המוצרים מיוצרים באיטליה ולא נוסו על בעלי חיים. למעט במדינות המפרץ, החנויות של הרשת לא מופעלות בדרך כלל על ידי זכיינים, אלא ישירות על ידי החברה, שהמטה שלה נמצא בברגמו. עקב כך, הפעלת הרשת בארץ על ידי זכיין היא בבחינת צעד נדיר של החברה.