שתף קטע נבחר

12:09: אופנוען נהרג בבת ים. 12:10: הולך רגל נהרג בנגב

שתי תאונות קטלניות בתוך זמן קצר, בעת שהכנסת מציינת את שבוע הבטיחות בדרכים: בבת ים נהרג רוכב אופנוע שהחליק והתנגש בעץ, ברהט נדרס למוות צעיר. לראשונה אחרי שלושה חודשים: יותר הרוגים השנה ביחס לשנה שעברה

 

התאונה בבת ים (צילום: חגי נתני, תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: חגי נתני, תיעוד מבצעי מד
התאונה בבת ים(צילום: חגי נתני, תיעוד מבצעי מד"א)

שתי תאונות קטלניות דווחו למד"א בתוך דקה אחת - ובעת שהכנסת מציינת את שבוע הבטיחות בדרכים : בבת ים נהרג היום (ג') בצהריים רוכב אופנוע שהחליק ופגע בעץ, וכמעט באותה שעה נדרס למוות הולך רגל ברהט: רמזי אלקרנאוי, בן 20.

 

בשעה 12:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על רוכב אופנוע שהחליק בדרך בן-גוריון בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאופנוען טיפול רפואי במקום, אך נאלצו לקבוע את מותו של תושב העיר, בן 55. מבדיקה ראשונית עולה כי הוא החליק במהלך רכיבתו, פגע בעץ ונהרג. המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות התאונה.

 

רמזי אלקרנאוי. נהרג ברהט ()
רמזי אלקרנאוי. נהרג ברהט

זירת התאונה ברהט ()
זירת התאונה ברהט

 

חובש רפואת חירום במד"א עמנואל אדלר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את רוכב האופנוע, גבר בשנות החמישים לחייו, שוכב על הכביש במרחק רב מהאופנוע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה, ובסופן נקבע מותו".

 

דקה לאחר מכן דווח למד"א במרחב נגב תאונה ברהט, וגם שם החובשים נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר שנפגע. החובש עלא אל-הוזייל סיפר: "על הכביש בסמוך לרכב שהוביל עגלה שכב גבר מחוסר הכרה בשנות העשרים לחייו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".

 

מתחילת החודש נהרגו 16 איש בכבישי ישראל, לעומת 17 בכל חודש נובמבר אשתקד. מתחילת השנה נהרגו 333 בני אדם בתאונות. בכך, לראשונה זה שלושה חודשים, מניין ההרוגים השנה גבוה מבתקופה המקבילה אשתקד, אז נהרגו עד היום הזה בשנה שעברה 331 איש.

 

אמש פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים דו"ח הסוקר את המגמות בכביש ובו צוינו מדדים שונים. על פיהם ישראל נמצאת במקום טוב יחסית למדינות המפותחות, תוך ירידה במספר ההרוגים בעשור האחרון. אלא שמחברי הדו"ח לא התייחסו לדו"ח אחר של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים - שם ישראל נמצאת בפיגור משמעותי אחר מרבית המדינות.

 

בשנים 2016-2015, לפי הדו"ח האירופי, הורידו מדינות אירופה כולן את כמות ההרוגים ב-2%. בישראל, לעומת זאת, עלה מספר ההרוגים ב-4%. משנת 2010 בישראל ירד מספר ההרוגים ב-5%, אך במדינות אירופה ב-19% - ישראל במקום חמישי מהסוף. ב-15 שנים האחרונות בישראל ירד מספר ההרוגים ב-40% ובאירופה 53% - מקום רביעי מהסוף.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר לאחר התאונות: "כולם מדברים על החשיבות של יום הבטיחות בדרכים, אבל בבחינת הפעולות הממשלה מקבלת ציון נכשל. עוד הרוג ועוד הרוג ובממשלה מאשימים רק את האזרחים ולא לוקחים אחריות. הגיע הזמן להכיר בכישלון הזה, להפסיק להטיל את האחריות רק על האזרחים ולקחת אחריות על ידי שיפור התשתיות בכבישים האדומים וחיזוק האכיפה. רק כך נוכל למנוע את ההרוג הבא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי נתני, תיעוד מבצעי מד"א
תאונה בבת ים
צילום: חגי נתני, תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים