לוס אנג'לס: לקסוס עם 7 מושבים, מאזדה עם 6 מעודכנת
יצרניות הרכב היפניות חושפות קדימון לדגמים שיוצגו בתערוכה וצפויים להגיע לישראל בשנה הבאה. לקסוס תציג גרסת שבעה מושבים מאורכת לרכב הפנאי RX, מאזדה מעדכנת את ה-6 המשפחתית
עד כה לא שיווקה לקסוס כלי רכב בעלי שבעה מקומות ישיבה, להוציא את דגמי השטח שהם למעשה גרסאות מפוארות ללנד קרוזר (מסדרה 150 ו-200). ה-RX L אמור לאפשר ליצרנית להתמודד מול מתחרים הזוכים לפופלאריות גבוהה כמו וולוו XC90, אודי Q7 וב.מ.וו X5 המציעים גם עם אפשרות לשורת מושבים שלשית.
לקסוס לא פרסמה כל מידע טכני, אבל ניתן לשער שה-RX L יהיה בעל מרכב ארוך מהגרסה המוכרת, על-מנת לאפשר את התקנת שורת המושבים הנוספת. העיצוב החיצוני צפוי להישמר וכך גם יחידות ההנעה - V6 בנפח 3.5 ליטר (300 כ"ס) בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ב-RX350L וגרסה היברידית למנוע זה (הספק משולב של 310 כ"ס) בשידוך לתיבה רציפה. ההנעה תהיה כפולה-קבועה בשניהם. עוד לא ברור האם ה-RX L יוצע גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (238 כ"ס) כמו הגרסה הרגילה.
גם מאזדה חושפת, ובמקרה שלה מדובר בתמונות ראשונות כקדימון למתיחת פנים ל- 6 שתוצג גם היא בתערוכת הרכב בעיר המלאכים. במאזדה מקווים כי הדור השלישי של המשפחתית הגדולה, אשר החליפה בעבר את ה-626, יוכל להתמודד אפילו מול דגמים זולים יחסית של מותגי יוקרה גרמניים. לדברי היבואנית היא צפויה להגיע לישראל במהלך 2018.
התמונות חושפות כי חזית ה-6 תאמץ את הקו העדכני - בדומה ל-CX5 - עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה צרות. בפנים יש מסך תצוגה גדול בחלקה העליון של הקונסולה עם מצלמה היקפית, ובמקביל מבטיחה היצרנית לשפר את איכות החומרים בתא הנוסעים וסביבת הנהג. אבזור הבטיחות שודרג עם בקרת שיוט אדפטיבית, כמו-גם אפשרות לזחילת פקקים.
אלא שהחידוש המרכזי יהיה בכל זאת נסתר מעין - מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, המגיע היישר מה-CX9 עם 250 כ"ס ו-42.8 קג"מ, משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בנוסף תוצע גם גרסה אטמוספרית המצוידת בהזרקת בנזין ישירה ובאפשרות לניתוק אספקת הדלק לצמד בוכנות, ובכך לשפר משמעותית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.