מסין לישראל: וולוו S90 T8 תעלה 450 אלף שקל
וולוו משיקה בישראל את ה-S90 בגרסת T8 היברידית-נטענת, מכונית ראשונה של המותג שמגיעה מפס הייצור בסין. עם ביצועים מרשימים, חיסכון בדלק ואבזור עשיר
ה-S90 T8 היא מכונית ראשונה של היצרנית השוודית שמגיעה לישראל היישר מהמפעל החדש בדהקינג שבצפון סין, אליו עבר ייצור מכונית הסאלון שהורכבה תחילה בגוטנברג, שוודיה. זאת לאחר שהנהלת המותג החליטה למקד את הייצור בארץ המוצא ב-XC60 הזולה ממנה משמעותית, אשר זוכה לביקושים ערים מאז הושקה בגרסתה העדכנית.
יחידת ההנעה מוכרת מדגמים היברידיים-נטענים של XC90 ו-XC60, ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 כפול מגדשים (מגדש על לצד מגדש טורבו) בהספק 320 כ"ס, עם העברת כוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומנוע חשמלי בהספק 87 כ"ס המניע ישירות את הגלגלים האחוריים ומייצר הנעה כפולה קבועה.
התפוקה המשולבת עומדת על 407 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות, 1.1 שניות פחות מגרסת T6, בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. זאת למרות עליה של קרוב ל-200 ק"ג במשקל העצמי עקב הסוללות. המנוע החשמלי מאפשר (באופן רשמי) טווח נסיעה נקי מזיהום של 50 ק"מ ומהירות של עד 125 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 50 ק"מ לליטר.
ה-S90 T8 תשווק רק בגרסה עשירה באבזור הכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית (עם זיכרונות לנהג) ומחוממים, מסך מגע ענק ("9), תצוגת נתונים עלית, חלון שמש, פתיחה חשמלית לתא המטען וחישוקי "19 קלים.
אבזור הבטיחות כולל מערכת לנהיגה חצי-אוטונומית המשלבת בין בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב, בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל בכניסה לצמתים, התראה על עירנות נהג ושטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור והכנה לפגיעה מאחור), כמו-גם זיהוי תמרורים.