הרעיון המהפכני שהוביל את קליניק להצלחה
מאז 1968, עת הושק המוצר הראשון תחת המותג קליניק, פועלת החברה למצב את עצמה כמותג טיפוח העור הבטוח ביותר בעולם, כמובילת שוק וכמומחית לתחום העור. על מנת לעמוד בתחרות בענף, קליניק מקפידה להישאר תמיד בחזית הטכנולוגיה ולהשיק מוצרים חדשניים המותאמים לעור הצרכנים. בנוסף לדוכנים המעוצבים בבתי הכלבו היוקרתיים, קליניק העמידה אתר מקוון המאפשר קניית כל סל המוצרים של החברה
בשיתוף Superbrands
בבסיס התפישה שמלווה את קליניק עומד הרעיון לפתח ולשווק מוצרי טיפוח, המותאמים אישית לעור הצרכן. כמותג פרימיום לטיפוח העור, קליניק משקיעה בחדשנות וביעילות של מוצריה, אותם ניתן למצוא בבתי הכלבו היוקרתיים ובנקודות מכירה סלקטיביות ברחבי העולם. בישראל נמכרים מוצרי המותג ברשתות הפארם, בחנויות עצמאיות של המותג וגם באתר קניות אונליין.
מותגים על נוספים בערוץ Superbrends
המוביל הלאומי של העם היהודי: אל על נותנת חוויית טיסה יוקרתית
חדשנות מתמדת: ארומה ישראל משגשגת כבר מעל 20 שנה
כבוד של מלכים: הרודס מעניק חוויית נופש אולטימטיבית
הסיפור של מותג הקוסמטיקה קליניק מתחיל בשנת 1967 בראיון שערכה עורכת מגזין האופנה היוקרתי ווג קארול פיליפס עם ד"ר נורמן אורנטרייך, רופא עור נודע מהעיר ניו יורק. בראיון העלה ד"ר אורנטרייך רעיון פשוט שלימים התברר כי שינה את תחום טיפוח העור לחלוטין.
בבסיס הרעיון של ד"ר אורנטרייך עמדה התובנה כי ניתן ליצור מראה עור מעולה. זאת, בניגוד לתפישה של אותם ימים, כי מראה העור הוא תוצר בסיסי של גנים וכי לא ממש ניתן להשפיע עליו באמצעים חיצוניים. הראיון הביא למהפכה אמיתית בעולם הטיפוח, על בסיס התובנה שמוצרים יכולים לשפר את מראה העור.
אסתי לאודר, בעלת מותג הקוסמטיקה המצליח הנושא את שמה, קראה את הראיון והייתה הראשונה להבין את הפוטנציאל העצום הגלום בתפישתו של ד"ר אורנטרייך. לאודר גייסה את ד"ר אורנטרייך ופיליפס על מנת לעבוד על קו מוצרים חדש המבוסס על הרעיון של רופא העור הנודע.
שנה מאוחר יותר, בשנת 1968, הושק המוצר הראשון תחת המותג קליניק: שיטת טיפוח העור בשלושה שלבים יומיומיים: ניקוי, הסרה והוספת לחות. המוצר החדש היה הראשון בעולם הטיפוח שפותח על ידי רופאי עור, עבר מבחנים שווידאו כי אינו גורם לאלרגיה ולא כלל ניחוח. במקביל, קליניק הייתה הראשונה בעולם שהבינה, כי צרכי הטיפוח של העור הגברי שונים מאלו של נשים, ולכן השיקה קו מוצרים לגברים בלבד.
בבסיס התפישה שמלווה את המותג החל מימיו הראשונים עומד הרעיון של מוצרי טיפוח מותאמים אישית לעור הצרכן, בניגוד למותגים אחרים המציעים מוצרים אוניברסליים שמיועדים לכלל האוכלוסייה. יועצות היופי של קליניק מאומנות לזהות ולהבין את כל סוגי העור והבעיות של הצרכנים השונים, ויכולות להמליץ להם על מוצרי המותג המתאימים ביותר לעור שלהם.
ההנחה הבסיסית שעומדת מאחורי המותג קליניק, כי שמירה יומיומית על הגיינת העור ונקיונו היא המרכיב החשוב ביותר לטיפוח סוגי העור השונים. כל מוצרי החברה עוברים 7,200 בדיקות מקיפות (600 נשים שעוברות 12 מבדקים כל אחת) על מנת לוודא שאינם גורמים לאלרגיה בעור ולרובם הגדול אין כלל ניחוח.
מוצרי החברה בעולם משווקים באמצעות דוכנים מעוצבים שמוצבים בבתי הכלבו היוקרתיים בעולם כמו מייסיס, בלומינגדייל, סאקס השדרה החמישית ואחרים. יועצות היופי המקצועיות מקדישות תשומת לב גדולה לכל לקוח, מאבחנות את סוג העור ואת הצרכים האישיים שלו באמצעות מתודולוגיית האבחון שפותחה במותג, ומתאימות עבורו את מגוון המוצרים המתאימים לעורו.
יועצות היופי של קליניק ידועות בזכות הידע הרב שלהן ובזכות השירות שהן מציעות ללקוחות החברה. המדים שהן לובשות הם חלוקי מעבדה לבנים, המחזקים אצל הצרכנים את הקשר לעולם הרפואה. מאז הקמתה, החברה דוגלת במחשבה כי יועצות יופי אינן רק עובדות חברה, אלא כפי שהגדירה זו פיליפס, "שומרות הלהבה". שיטת יועצות היופי של קליניק מאפשרת למותג לשמור על נאמנות לקוחות גדולה יותר מאשר מתחרים אחרים בתחום. כתוצאה מכך, טווח הגילאים של הלקוחות רחב במיוחד ועומד על בין 16 ל-65.
המשימה של קליניק היא למצב את עצמה כמותג טיפוח העור הבטוח ביותר בעולם, כמובילת שוק וכמומחית לתחום העור. לפיכך, פועלת החברה כל העת להישאר בחזית הטכנולוגיה ומשיקה מוצרים חדשים וחדשניים בתחום טיפוח העור ואף באיפור.
מאז השקת המותג, שומרת קליניק על נראות עיצובית אחידה ופשוטה, כאשר ברוב המוצרים הצבעים ירוק וצהוב תופסים את מרכז הבמה. במהלך השנים הכניסה החברה לאריזות המוצרים השונים גם צבעים נוספים כגון ורוד בהיר ולבן, אך הפונט המזוהה איתה לא השתנה.
פעילות המותג בישראל
קליניק משווק בישראל כמותג פרמיום וניתן לרכוש את מוצרי ברשתות הפארם. על מנת להנגיש את מוצרי המותג לשוק הישראלי, החברה הקימה בשנת 2015 אתר מכירות מושקע שמספק מידע מעמיק לצד היכולת לרכוש את המוצרים אונליין. באתר מקוטלגים ומתומחרים כל מוצרי קליניק שנמכרים בארץ. בין היתר, מאפשר האתר לגולשות להביע את חוות דעתן על המוצרים ולהמליץ עליהם גם לנשים אחרות.
האתר הישראלי הוקם על מנת ליצור חוויית משתמש נוחה וקלה, והוא מציע ללקוחות החברה לרכוש את המוצרים של המותג שנמצאים בחנויות וגם מוצרים שנמכרים בלעדית באתר. בנוסף, האתר מציע כלים לסיוע ללקוחות באבחון מצב העור שלהן, התאמת מייק אפ ומסקרה אישית והמלצות על מוצרים נוספים שמתאימים ללקוחות, בהתאם למוצרים האחרים שבהם הן משתמשות.
קליניק השקיעה כ-1.5 מיליון שקל בהקמת האתר והוא משמש כמנוע צמיחה נוסף למכירות המותג בישראל. בנוסף, המותג קליניק השיק השנה שתי חנויות עצמאיות חדשות בישראל - בקניון הזהב בראשון לציון וב-TLV FASHION MALL החדש בתל אביב.
דברים שלא ידעת על קליניק
המותג "נולד" בעקבות ראיון שקראה אסתי לאודר במגזין האופנה ווג, שבו הציג רופא עור מומחה רעיון מהפכני לטיפול בעור.
בבסיס התפישה שמלווה את המותג החל מימיו הראשונים עומד הרעיון של מוצרי טיפוח מותאמים אישית לעור הצרכן.
מוצרי החברה בעולם משווקים באמצעות דוכנים מעוצבים שמוצבים בבתי הכלבו היוקרתיים בעולם כמו מייסיס, בלומינגדייל, סאקס השדרה החמישית ואחרים.
יועצות היופי של קליניק לובשות חלוקי מעבדה לבנים, המחזקים אצל הצרכנים את הקשר של המותג לעולם הרפואה.
אבני דרך בחיי קליניק
1967 - רעיון מהפכני שעולה בראיון לווג מהווה את הבסיס להקמת המותג.1968 - קליניק משיקה את קו המוצרים הראשון שלה.
1999 - קליניק משיקה את מוצר האנטי-אייג'ינג הראשון.
2015 - קלניק משיקה אתר מכירות בישראל.
2016 - פתיחת החנות הראשונה של קליניק בקניון הזהב בראשון לציון.
2017 - פתיחת החנות השנייה של המותג בישראל בקניון האופנה TLV FASHION MALL בתל אביב.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands