שתף קטע נבחר
 

זו לא הפעם הראשונה שבה שולץ נכנס לחברה ומניף את גרזן הפיטורים

מנכ"ל טבע הנוכחי פיטר 17% מעובדי לונדבק מיד לאחר מינויו למנכ"ל בשנת 2015. בעקבות המהלך דבק בו הכינוי "הארד קור"

זו אינה הפעם הראשונה שבה מנכ"ל טבע קאר שולץ נכנס לחברה ופותח במהלך נרחב של פיטורים. הוא כבר עשה זאת כמנכ"ל חברת לונדבק ב־2015, מהלך שבעקבותיו דבק בו הכינוי "הארד קור".

 

שולץ. "הארד קור" (צילום: twitter) (צילום: twitter)
שולץ. "הארד קור"(צילום: twitter)
 

 

דרמה בטבע: החברה צפויה לפטר 1,700 עובדים בישראל

 

שולץ התחיל את הקריירה שלו בחברת הפארמה הגדולה בדנמרק, נובו נורדיסק, והוגדר אז בידי אנליסטים מקומיים "נסיך הכתר" של החברה. לאחר כמה שנים במטה האמריקאי, שם נחשב לחוד החנית של נובו נורדיסק בזירה החשובה הזו, הוא מונה ב־‭2014‬ למשנה למנכ"ל. ההנחה הרווחת הייתה כי ימונה למנכ"ל הבא של החברה, אך באופן מפתיע פרש שולץ ב-2015. ‬ על פי הערכות שנפוצו אז בתעשייה, פשוט לא הייתה לו סבלנות להמתין לפרישתו של המנכ"ל המכהן לארס רבין סורנסן. ‬

 

ימים ספורים בלבד לאחר פרישתו מנובו נורדיסק מונה שולץ למנכ"ל לונדבק, שם התפנתה המשרה כמה חודשים קודם לכן, בעקבות עזיבת המנכ"ל הקודם. כשהגיע שולץ ללונדבק, היא הייתה נתונה בעיצומו של משבר אסטרטגי לקראת מועד תפוגת הפטנטים של התרופות המובילות שלה. שלושה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד, באוגוסט ‭,2015 ‬ הוביל שולץ מהלך לפיטורי ‭1,000‬ עובדים - כמעט ‭17%‬ ממצבת כוח האדם. כשליש מהם בדנמרק והשאר בשלוחותיה העולמיות של לונדבק, מגרמניה ובריטניה ועד ארה"ב. "זה בהחלט אפשרי לנהל עסק טוב עם פחות אלף עובדים", אמר אז שולץ בראיון.

 

"השמועה תמיד היתה שהוא מאוד קשוח, והיא התבררה עתה כנכונה", אמר אז בתגובה האנליסט מייקל פירס יורגנסן מחברת הייעוץ אלם בראנד מרקטס. מאז נכנס ללונדבק, שווי המניה זינק פי שלושה. בהתאם, הוא נמנה עם 5 המנכ"לים עם חבילות השכר השמנות בדנמרק מקרב מנהלי החברות הציבוריות, שהסתכמה בשנה שעברה ב־‭37.8‬ מיליון קרונות דניות.

 

 

טבע תפטר 1,700 עובדים    (צילום: חגי דקל)

טבע תפטר 1,700 עובדים    (צילום: חגי דקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בראיון למגזין הפיננסי ‭"CXO"‬ בעקבות הכתרתו למנכ"ל השנה, הסביר שולץ את המתכון שלו להצלחה. "יש לך מוצרים שהלקוחות שלך רוצים, ושאם אתה מייצר אותם באופן שבו שורת הרווח היא התחתונה, אז יש לך עסק טוב. כל מה שלא עומד בקריטריון להצלחה, לא צריך להיות כלול בחברה. נקודה", סיכם. באותו ראיון התייחס שולץ גם לכינוי "הארד קור". "אני מוגדר קשוח משום שאני ממוקד מאוד כשאני מקבל החלטות שהן למען החברה. אבל אני מגדיר את עצמי גם חברותי ובעל חוש הומור". ציין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים