שתף קטע נבחר
 

שרפה את המסלול: יגואר שברה שיא מהירות

הגרסה החזקה ביותר של יגואר XE קבעה שיא הקפה סופר-מרשים סביב מסלול הנורבורגרינג, וניפצה את השיא הקודם של מכונית סדאן בו החזיקה אלפא רומיאו

יגואר XE SV פרוייקט 8 קבעה שיא הקפה חדש למכונית סדאן סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, אתר שהפך בשנים האחרונות לזירת התגוששות עמוסת מתחרים המנסים לשבור האחד את שיאו של האחר. המכונית הבריטית סיימה את הקפת ה"גיהינום הירוק" ב-7 דקות ו-21.2 שניות, 11 שניות פחות ממחזיקת השיא הקודם – אלפא רומיאו ג'ולייה קואדרופוגליו.

 

יגואר XE SV פרוייקט 8 נורבורגרינג

יגואר XE SV פרוייקט 8 נורבורגרינג

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

גרסת SV פרויקט 8 לסדאן הקומפקטית של יגואר, פותחה על-ידי חטיבת הדגמים המיוחדים SVO (ר"ת Special Vehicle Operations) של קונצרן JLR (יגואר-לנד רובר). היא תשווק בייצור מוגבל של 300 יחידות בלבד עם תג-המחיר שיעמוד בבריטניה על 670 אלף שקלים (לפני מיסים). לשם השוואה, בכך היא תהיה יקרה פי 2.5 מב.מ.וו M3.

 

 

מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש-על מייצר 600 כ"ס העוברים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית לארבעת הגלגלים באופן קבוע, עם חלוקה של 75-25 אחוזים לטובת הציר האחורי. הזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) מסתיים תוך 3.3 שניות, בדרך למהירות מרבית של 321 קמ"ש.


 

מערך המתלים עבר כצפוי שינויים מקיפים, כולל הפחתת משקל מזרועות המיתלים, קפיצים נוקשים יותר ובולמי זעזועים עם אפשרות לכיוון ידני המאפשר הנמכת מרכב של עד 1.5 ס"מ. הדיפרנציאל האחורי - אלקטרוני-אקטיבי - מצויד במצנן, ובלמי דיסק מסיבי פחם (400 מ"מ מלפנים, 396 מ"מ מאחור) הם ציוד תקני. צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 (במידה 265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור) עוטפים חישוקי "20.


 

למעט הגג והדלתות הקדמיות, מרבית חלקי המרכב עשויים מסיבי פחם. לפגוש הקדמי פתחי אוורור גדולים כדי לסייע בקירור המנוע וספוילר אחורי מסיבי מתנוסס בקצה תא המטען. שינויים אלה מאפשרים לדברי היצרנית הפחתה של 205% בכוח העילוי ותוספת כוח הצמדה של עד 122 ק"ג בעת בחירה במצב "מסלול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים