שתף קטע נבחר
 

פגיעה רכה

פורד מבטיחה להגן על הולכי הרגל. באותה הזדמנות גם תקטין את עלות תיקון הפח...

אין זה סוד כי בשנים האחרונות הפכו "מבחני ריסוק" למכוניות נושא לוהט בתעשיית הרכב. אם בתחילה נלחמו היצרנים בכל כוחם כדי למנוע השתתפות שסיכון (תדמיתי) בצדה, היום כבר אין להם ברירה. למעשה, במצב הנוכחי נדחות לא פעם השקות מתוכננות ויקרות להחריד של כלי רכב חדשים, לאחר שנכשלו או זכו לציון נמוך מדי באותם מבחנים.

 

 

לצערם המופגן של היצרנים, ולרווחתם הבולטת של כל העוסקים בהגנה על זכויות הצרכן, תופסים לאחרונה מבחני ריסוק מקום של כבוד במודעות היצרנים ותודעת הצרכנים – כל אחד לפי יכולתו כמובן…

 

 

היום

 

 

כאמור, היום זוכים מבחנים אלה להכרה מלאה של כל הנוגעים בדבר, כולל חוקים. החל ביצרנים וכלה בנהגי המכוניות האמורות בעתיד. ומי שעוקב למשל אחר מבחני ריסוק של ה-Euro NCAP ("הזרוע האירופאית" של "תכנית הערכת מכוניות חדשות") שם לב וודאי לביקורת שמוטחת פעם אחר פעם ביצרנים בנושא ההגנה על הולכי רגל במקרה של תאונה.

 

 

כדי להסיר ספק, מדובר כאן בביקורת לכיוונן של יצרניות כלי רכב שהשיגו לא פעם תוצאות מצוינות בכל תחום אחר הנמדד. איך שהוא, שלא במקרה כמובן, הולכי הרגל נשכחו קלות במשוואה בטיחותית זו. עובדה זו הביאה את הבוחנים להצהיר כי יצרני הרכב, שכל-כך מתאמצים להגן על נוסעי הרכב, פשוט מזניחים את הולכי הרגל לאנחות. מותירים אותם חשופים לפגיעה קשה ומסוכנת.

 

 

יש עצה

 

 

חברת פורד, שכמו כל אמריקנית טובה שואפת להיראות אכפתית ותורמת לקהילה, מנסה להשיב לביקורת זו עם הצגת פיתוח חדשני ומעניין - כריות אוויר חיצוניות מלפנים האמורות לשפר את סיכויי הולכי הרגל לשרוד מפגשים קשים. באותה הזדמנות, להקטין במעט את הפגיעה ברכב השני.

 

 

בזאת מנסה פורד להשיב לעוד ביקורת שנמתחה לא פעם - ודי בצדק - על כלי השטח הגדולים והאהובים מאד בארצות הברית. כאן טענו המבקרים לא פעם שבמקרה של תאונה עשויים כלים כבדים אלה לגרום לפגיעה קשה יותר לרכב השני ונוסעיו. זאת במיוחד אם מדובר במכונית קטנה. הנתונים על תאונות מסוג זה רק מחזקים את ההנחה כי כלים אלה, בלשון המעטה, אינם בטוחים דיים.

 

 

אז מה עושים?

 

 

פורד מיקמו כרית אוויר אחת בחזית, מתחת למכסה המנוע וממש מעל הסבכה הקדמית. הכרית השניה מכסה עם פתיחתה את אזור השמשה. חיישן באזור הפגוש מודיע למערכת על תאונה, הכריות נפתחות מייד.

 

 

כך מקווה פורד לרכך את המכה במקרה של מפגש עם הולך הרגל ולהקטין את הנזק במקרה של תאונה. אגב, הכריות הוצגו כפיתוח ניסיוני על גבי פורד-אקספולרר, הרב-תכליתי הנמכר ביותר בארצות הברית. במקרה או שלא, האקספלורר עצמו היה ועודנו נושא לדיונים ארוכים בנוגע למעורבותו במספר גדול של תאונות קטלניות, רובן כתוצאה מהתהפכות.

 

 

הבעיות!

 

 

אין ספק כי פורד רוצה להשיג כאן בעיקר יחסי ציבור ושיפור תדמית פגועה, בעיקר בנושא הבטיחותי. פעולתו של החיישן "המזהה" מאד קשה כאן. איך למשל ידע להתעלם מ"חניה לפי האוזן" ופגיעות חוזרות ונשנות בפגושים על-ידי סתם חסרי התחשבות? האם גם במקרה של האטה דרסטית יפתחו הכריות האלה? ומה בנוגע לטפיחות מברשות מכונות השטיפה? וברצינות, אין ספק כי בסופו של דבר גם כריות מסוג זה יכנסו לשימוש סדרתי, באופן כזה או אחר, בעיקר כדי להקטין את חומרת הפגיעה בהולכי רגל.

 

 

נכון להיום, עניין זה תופס תאוצה וללא ספק יהיה נושא מרכזחי בדיוני המתכננים בעתיד. את הרווח לו יזכו אנשי יחסי הציבור מותר כבר עכשיו לשער...

 


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים