ג'יימס בונד מחליף מכונית?
אחרי שלושה סרטים יחד עם ב.מ.וו, מקווים באסטון מרטין ש-007 יחזור לשורשים. גם אתם?
ייתכן וג'יימס בונד, המרגל הבריטי המפורסם, חובב הנשים, מכוניות, כלי נשק מתוחכמים וגאדג'טס בכלל, יחזור לשורשיו המוטוריים וינהג בסרטו הבא באסטון מרטין. כך לפחות מקווים בחברה הבריטית ובחברת האם, פורד.
עריק
כמקובל בסרטיו של בונד, נוהגים בכל סרט אנשי השירות החשאי הבריטי לצייד את הסוכן המפורסם בחוויה מוטורית חדשה. למעשה, תחילת דרכו המוטורית הייתה עוד בספריו של איאן פלמינג שתיאר אותו נוהג ב... אסטון מרטין.
זו הייתה ה-DB4 המפורסמת. אחריה, ב"גולדפינגר" הזכור לטוב, הגיעה האסטון מרטין DB5, בה נהג כבר שון קונרי. שנים מאוחר יותר זכה גם טימותי דלטון לנהוג באסטון מרטין - במקרה זה בדגם וולנטה.
כיאה למרגל בריטי, זכה בונד במהלך הקריירה הקולנועית ללא מעט מכוניות מרהיבות, רובן מתוצרת הממלכה הבריטית. היו אמנם פורד מוסנטנג וטויוטה GT2000, אבל הבריטיות בהחלט נתנו את הטון.
אולם בסרטים האחרונים בסדרה הייתה זו ב.מ.וו שסיפקה לבונד את החסר בתחום המוטורי, תחילה עם דגם ה-750 ואחריו עם ה-Z3 וה-Z8. אגב, זו האחרונה לא הייתה מוכנה לייצור עם תחילת צילומי הסרט, כך שבמרבית הסצינות נוהג בונד ברפליקה הבנויה מסיבי זכוכית ומונעת במנוע אמריקני. רק לקראת סיום הסרט מתייצבת ה-Z8 האמיתית לשירותו.
וונקויש
אבל כאמור, באסטון מרטין רוצים לשים סוף לשליטה הבווארית בסביבת בונד. לטובת המשימה מעוניינים בחברה להקצות לבונד את דגם הוונקויש החדש, ששיווקו יחל בחודש אוגוסט הקרוב.
הוונקויש היא האסטון מרטין הראשונה המיוצרת תחת כנפי פורד, ולטענת קונצרן הענק, בפיתוח הספורטיבית החדשה הושקעו יותר דולרים מאשר בכל אסטון אחרת בהיסטוריה. התוצאה היא מכונית ספורט הקוראת תגר על פרארי ושותפיה, ועושה זאת תוך שימוש במנוע V12 בנפח שישה ליטר עם 450 כ"ס ו-56.7 קג"מ של מומנט בשרני. כל זה מבטיח (לפחות בתיאוריה) מרדפים קולנועיים במהירויות של עד 306 קמ"ש.
מפיקי הסרט, שצילומיו יחלו בתחילת 2002, עוד לא הודיעו על החלטתם, אולם סביר להניח שב.מ.וו לא תוותר בקלות...