"הוטמייל" עבר מתיחת פנים
עם השקתו נראה כי מיקרוסופט מניחה את התשתית לשירותי הרשת המקוונים שלה
מיקרוסופט השיקה אתמול (ד') שדרוג של שירות הדואר המקוון "הוטמייל", שכולל עיצוב חדש, אמצעים חדשים נגד דואר זבל וקישור הדוק יותר לרשת MSN העולמית ולשירותים המקוונים של מיקרוסופט, ובהם שירות המסרים המידיים MSN מסנג'ר ויומן MSN.
מדובר בשדרוג המשמעותי הראשון של שירות הדואר הפופולרי בעולם בשלוש השנים האחרונות. מתיחת הפנים של הוטמייל כוללת סכימת צבעים חדשה (גווני כחול ותכלת הם הדומיננטיים).
המראה והתחושה של "הוטמייל" החדש מזכירים את Windows XP, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט שצפויה לצאת לשוק בישראל בסוף נובמבר, וחלק מפתרונות עיצוב לקוחים מדפדפן האינטרנט MSN אקספלורר. שלא במקרה, איזור הדואר האלקטרוני ב"הוטמייל" דומה מאוד בעיצובו לדואר האלקטרוני בתוכנת אאוטלוק של מיקרוסופט.
מסנן דואר זבל
משתמשים קבועים של "הוטמייל" יודעים עד כמה חמורה תופעת דואר הזבל בשירות. מיקרוסופט טוענת ש"הוטמייל" החדש כולל מסנן חזק יותר נגד דואר זבל. תיקיית ה-Bulk Mail הוחלפה בגירסה המשודרגת במסנן דואר זבל. נוסף על כך, ניתן לקבוע את מסנן דואר הזבל לכמה רמות סינון, החל מנמוכה ועד גבוהה במיוחד.
רמת סינון נמוכה (Low) תוביל את רוב הדואר לתיבת הדואר הנכנס ורק מכתבים שהמערכת תזהה בבירור כדואר זבל יועברו לתיקיית דואר הזבל. רמת סינון גבוהה (High) תביא להפניית דואר אלקטרוני רב לתיקיית דואר הזבל, בהם, סביר להניח, גם מכתבים שאינם דואר זבל.
כאשר המסנן נקבע על רמת סינון גבוהה במיוחד (Exclusive) רק מכתבים מכתובות שמופיעות בפנקס הכתובות בהוטמייל ישלחו לתיבת הדואר הנכנס. היתר ישלחו לתיקיית דואר הזבל.
שירות המסרים המידיים
משתמשים שיתחברו להוטמייל החדש יחוברו אוטומטית גם לשירות המסרים המידיים MSN מסנג'ר ויוכלו לראות מי מהחברים שלהם נמצא און ליין דרך "הוטמייל". ההידוק המתמשך בין כל מוצרי מיקרוסופט (שיגיע לשיא ב-Windows XP, בה ישולב שירות מסרים מידיים מתקדם בשם Windows Messenger) עלול לפגוע במתחרות של מיקרוסופט כמו AOL-טיים ורנר.
כמו כן, הדף הראשי של "הוטמייל" כולל גם את היומן המקוון של MSN, שיופיע בדף הראשי של הוטמייל, מנוע החיפוש של MSN ונוכחות בולטת יותר לאתר הקניות של רשת MSN. משתמשים ישראלים יגלו קישור לMSN ישראל.
המשך חזון הדוט נט
עם השקת "הוטמייל" המשודרג, נראה כי מיקרוסופט מניחה את התשתית לשירותי הרשת המקוונים שלה. השילוב בין כל מוצרי הרשת של מיקרוסופט ב"הוטמייל" תואם את חזון הדוט נט של החברה, שמטרתה מעבר הדרגתי ממכירת תוכנות ארוזות לשירותים מקוונים, חלקם בתשלום וחלקם חינם. השירות הראשון של הדוט נט קרוי Hailstorm (סופת ברד), שכולל כמה מוצרים לצרכנים.
מיקרוסופט מדווחת כי 110 מיליון בני אדם ברחבי העולם משתמשים ב"הוטמייל". שירות הדואר צפוי להיות שירות מפתח במסגרת שירותי היילסטרום, שיושק ככל הנראה בשנה הבאה ויאפשר למשתמשיו גישה קלה למסרים מידיים, יומן מקוון ושירותים נוספים שיהיו זמינים. חלק משירותי "היילסטרום" ינתנו בתשלום אך השימוש הבסיסי בדואר האלקטרוני של הוטמייל צפוי להיות חינם.
לפני השקת "היילסטרום", על מיקרוסופט להגביר את אמון הצרכנים בשירותים המקוונים שלה. תקלה חמורה בשירות המקוון של MSN מסנג'ר הביאה להורדת השירות מהרשת למשך יותר משבוע בתחילת יולי. גם לאחר שהשירות חזר לפעול חלק ממשתמשיו גילו כי רשימת החברים שלהם אבדה.