שמן הגדילה המכירות ב-27% מאז חרם הבד"צ
לפני כחודשיים הטיל בד"צ העדה החרדית חרם כשרות על מוצרי שמן תעשיות; אולם החברה דווקא הגדילה את המכירות מאז
מכירות חברת שמן תעשיות גדלו ב-27% מאז הסיר בד"צ העדה החרדית בירושלים את הכשרות ממוצרי החברה והחברות הבנות שלה, לפני כחודשיים.
הנתונים לחודשים יוני ויולי מלמדים, כי שמן הצליחה להגדיל את מכירותיה למשקי הבית ולגורמים מוסדיים ביותר מארבעה מיליון שקל בחודש – סכום העולה בהרבה על ירידת היקף המכירות של החברה למגזר התעשייתי כתוצאה מחרם הבד"צ. לאור הגידול בביקוש למוצריה, מפעילה שמן מזה מספר שבועות את כל מערכי הייצור והמילוי במפעליה בתפוקה מלאה ובשלוש משמרות.
בעז צפריר, מנכ"ל שמן תעשיות, מסר כי מפעלי תעשייה רבים נאלצו להפסיק לרכוש את מוצרי החברה בעקבות איומי בד"צ העדה החרדית. עם זאת, לדבריו, הגידול במכירות מוכיח, כי הציבור בישראל יודע לבחור ביצרנים המציעים לו מוצרים טובים במיגוון כשרויות, בד בבד עם הגנה על האינטרסים הכלכליים והחברתיים שלו.
לדברי צפריר, "הבד"צ יצא למאבק נגדנו כדי לנטרל את מערכות הכשרות המתחרות לו ולשמור על ההגמוניה המונופוליסטית שלו" . מוצרי שמן נמכרים כיום תחת כשרויות בד"צ שארית ישראל, בד"צ מהדרין של הרבנים קוק ורובין, בד"צ בעל"ז מחזיקי הדת וכשרות של הרב אפרתי.
באחרונה הסלים הבד"צ את מאבקו בשמן, הגביר את הלחץ על מפעלי תעשייה להימנע מרכישת מוצרי שמן, ו"קישט" את רחובות השכונות החרדיות בפשקווילים מלאי גידופים כנגד שמן והנהלתה, וגם כנגד הרבנים וגופי הכשרות התומכים בחברה. ועד הכשרות של הבד"צ אף הגיש תביעה משפטית נגד שמן בבית המשפט המחוזי בחיפה – צעד חסר תקדים המנוגד להלכה.
בתוך כך בודק הממונה על ההגבלים העיסקיים, לפי דרישתה של ועדת הכלכלה של הכנסת, האם פעילותו של בד"צ העדה החרדית בירושלים כנגד שמן מונופוליסטית, והאם עובר הבד"צ על חוק ההגבלים העיסקיים.