שתף קטע נבחר

לב מנוע הלוויין הישראלי מפותח באונ' בן גוריון

כך גילה פרופ' מוטי הרשקוביץ' מהאוניברסיטה. לדבריו, פיתוח המנוע, שיוצר עד כה רק על ידי החברה האמריקנית "של", יסתיים בשנה הקרובה

לב ההנעה הרקטי של הלווין הישראלי מפותח באוניברסיטת בן גוריון. כך גילה היום (ב') פרופ' מוטי הרשקוביץ', מנהל מרכז "בלשנר" לקטליזה תעשייתית.
לדבריו, באוניברסיטה שוקדים בשנים האחרונות על ייצור הלב של מערכת ההנעה הרקטית שתשוגר בעתיד בלויינים ישראלים לחלל. עד כה יוצר חלק זה על ידי חברה אחת בעולם – חברת "של" האמריקנית. לדברי הרשקוביץ', פיתוח המנוע עומד להסתיים בשנה הקרובה.
תפקידו של לב ההנעה הרקטי לספק במהירות רבה את ההנעה, כאשר המנוע אמור להיות קל משקל, יעיל ואמין. מדובר במנועי היגוי קטנים של לוויינים או טילים שחייבים לפעול ברמת דיוק גבוהה ביותר שכן תפקידם לשמור על גובה או על שינוי מסלול השיוט של הלווין.
לבו של המנוע מותקן גם במטוסי אף-16 שם הוא משמש את המערכות המבצעיות של גנרטורים לשעת חירום כאשר יש הפסקת חירום רגעית במנוע.
לדברי הרשקוביץ', המוצר המוגמר צריך לתת מענה לתנאים קיצונים שבהם פועל החלקיק הקטליטי מפרק הדלק, שכן הוא עובד בטמפרטורות גבוהות. "השגת ביצועים טובים בתנאים הקשים שבהם עובדת מערכת ההיגוי מחייבת שילוב של תכונות מכניות ותרמיות מתאימות וכן שטח פנים אופטימלי שיקנה את היציבות והחוזק המכני הדרושים", אמר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים