להתראות דיאבלו
למבוריגיני מתכננת להציג את יורשת הדיאבלו לה כולם מצפים. אנחנו מתאמנים בינתיים על השם החדש
בינואר 90', לפני כמעט תריסר שנים, עצר עולם הרכב את נשימתו והמתין. הסיבה - חשיפת יצירה חדשה מבית היוצר המפואר ואקזוטי של למבורגיני. כי לאחר שהופיעה בחלומותיו המהירים של כל נער וחובב הגה מתבגר, לאחר שמצאה עצמה על קירות החדר כפוסטר אדיר ממדים, ציפו כולם למחליפת הקונטאש של אמצע שנות ה-70'. שלא להזכיר את הקרב האדיר והמתמשך בזירה האקזוטית וכמעט אזוטרית מול פרארי.
היצירה האקזוטית החדשה נקראה כזכור דיאבלו, ולמרות שעוצבה על-ידי מרצ'לו גנדיני, שעמד מאחורי הקונטאש המדהימה, עוררה החדשה גלי ביקורת. אמרו עליה כי היא גדולה מדי, אינה מרשימה כמו קודמתה ולא מספקת את הכיף המוטורי אליו התרגלו נהגי למבורגיני. צריך עם זאת להזכיר כי מספר המתלוננים היה קטן אבסולוטית, זאת מכיוון שהקונטאש היקרה להחריד הייתה נחלתם של מעטים (ועשירים מאד) בלבד.
בכל זאת, תריסר שנים אחרי, הדיאבלו היא המכונית האקזוטית הוותיקה ביותר. סיבה טובה עבור למבורגני להכין את היורשת להשקה שתעורר שוב, כך מותר להניח, המון רעש. הבמה לאירוע זה תהיה תערוכת פרנקפורט כמובן.
אנחנו עוד לא יודעים כיצד היא נראית, אך אנחנו כן יכולים לספר לכם על שמה. ובכן, באופן לא רשמי עדיין, אמרו מהיום "מורצ'לגו". וכרגיל בלמבורגיני - למעט הקונטאש - השם לקוח מעולם מלחמות השוורים הספרדי.
הראשונה של אודי
ההתרגשות יוצאת הדופן לקראת הצגת היצירה החדשה מסנטה אגטה, נובעת כמובן גם מכך שזו למבורגיני חדשה ראשונה מאז השתלטה אודי על החברה לפני שלוש שנים. הציפיות, כמו-גם החששות, גדולים למדי.
שמן למדורה זו מוסיפה מסכת הייסורים שעברו אנשי אודי לפני שחתמו על העיצוב הסופי. במקור, לפני שנים, נמסר התפקיד לידי סדנת העיצוב של זגאטו. אולם כאשר נכנסו אנשי אודי לתפקיד, הם לא ממש אהבו את התוצאה.
סדנת העיצוב של ברטונה, החתומה על הדגמים המפורסמים ביותר של למבורגיני למעט הדיאבלו, ניסתה לשפר את המקור אך אודי עדיין לא אהבו את התוצאה.
בסופו של דבר לקחו את האחריות מעצבי הבית של אודי, או יותר נכון לוק דנקרוולקה הבלגי, ויצרו מכונית שלפי יודעי דבר היא פחות קיצונית מהמקובל על למבורגיני ובוודאי מתונה מגרסתו של זגאטו. אולם נראה שבאינגולשטאדט, כמו-גם בסנטה-אגטה, מרוצים מהעיצוב החדש. למעשה, בעקבות ההצלחה, הציעו האיטלקים לבלגי לעמוד בראש מרכז עיצוב אותו הם מקימים כעת.
אבולוציה
תמונות ריגול מלמדות כי באודי בחרו בסופו של דבר בעיקר בתהליך אבולוציוני למראה הדיאבלו, במקום לבחור בכיוון חדש לחלוטין. מהלך זה מתאים היטב לכך שהלמבורגיני הזו מבוססת מבחינות רבות על הדיאבלו GT.
כצפוי, למבורגיני תמשיך להשתמש במנוע ה-V12 המוכר, שמייצר כעת הספק מרבי של 590 כ"ס במקום 575 כ"ס "בלבד" בדיאבלו. מנוע זה ישודך, לראשונה בלמבורגיני, לתיבה בעלת שישה הילוכים. בכל מקרה, ותודות לשיפורים אירודינמיים, צפויה ה"למבו" להיות מהירה מקודמתה ולהגיע לסביבות ה-340 קמ"ש. בנוסף, יתכן בהחלט שהגרסה הראשונה שתוצג תזכה למערכת הנעה כפולה, כנראה פיתוח של זו הנמצאת כבר בדיאבלו המוחלפת.
אבל השינויים הגדולים לא אמורים להתבטא כאן דווקא. כצפוי מאודי, רוכשי למבורגיני יהנו מעתה מאיכות משופרת בהרבה של תא הנוסעים, המבטיח להציב אמות מידה חדשות בקטגוריה הספורט-אקזוטית. מסיבה זו, כמו-גם ניסיונם של הגרמנים לשפר את הצדדים השימושיים (כאילו שבאמת יש בהם צורך…), התעכבה קלות ההשקה המתוכננת. במכונית החדשה, כך מבטיחים לנו, יהיה כנראה מרחב פנים גדול מבעבר, ותא המטען יצליח להכיל יותר ממחליף דיסקים בלבד.
אופטימיות
בלמבורגיני ניתן למצוא בימים אלה הרבה אנשים אופטימיים. אם להאמין להם, הסוכנים החשובים של החברה בעולם התלהבו כל-כך מהמכונית החדשה, עד שהזמינו כבר כמות השווה לייצור של תשעה חודשים.
מה כל זה אומר? ובכן, למרות תוכניות להכפיל את היקף הייצור ולהגיע ל-450 מכוניות בשנה, צפויה בעיית אספקה כאשר יתחיל שיווק המכונית, מייד לאחר תערוכת פרנקפורט. וזה יכול כמובן לקלקל לכולנו את התכניות לרכוש אחת…