שתף קטע נבחר

 

כוכב קמפיין פרסומי נגד המעבר ליורו: היטלר

זעם בקרב הקהילה היהודית בבריטניה בעקבות פרסומת שעושה שימוש בסלוגן נאצי

פרסומת בה מציג הקומיקאי הבריטי ריק מאייל גירסה פארודית לאדולף היטלר עוררה את זעמה של הקהילה היהודית בבריטניה. במסגרת הפרסומת, שמוקרנת בבתי הקולנוע בבריטניה, מביע "היטלר" את תמיכתו במטבע אחיד לכלל מדינות האיחוד האירופי. את הקמפיין הפרסומי, שמטרתו לשמר את המטבע הבריטי ולא לעבור למטבע אחיד של מדינות אירופה, מנהלת קבוצת No Campaign שמשתמשת במספר אמנים וסלבריטאים בריטיים כמו כוכב הרוק בוב גלדוף והקומיקאים הארי אנפילד וג'ון סשנס.
הפרסומת שהוקרנה לראשונה השבוע עוררה את חמתם של ראשי הקהילה היהודית שהגדירו אותה "חסרת טעם". לדברי ראשי הקהילה, מדובר בפרסומת שעולבת בזכרם של קורבנות השואה. הלחץ שהפעילו ראשי הקהילה היהודית גרם גם לעומדים בראש המאבק למען היורו להביע זעזוע מהפרסומת הפוגענית לדבריהם, ולבקש מיוזמי הקמפיין להוריד אותה מהמסכים.
בפרסומת מופיע מאייל בלבוש היטלר ואומר: "Ein Volk, Ein Reich, Ein Euro" – עם אחד, ממלכה אחת, יורו אחד. המשפט המדובר הוא פרפרזה על הסלוגן הנאצי מתקופת שלטון הרייך, "Ein Volk, Ein Reich, Ein Fuehere" – כלומר עם אחד, ממלכה אחת, פיהרר אחד. בסוף הפרסומת אומר הקומיקאי באנגלית: "יורו? הו, כן בבקשה". קבוצה בשם "בריטניה באירופה" (Britain In Europe) גינתה את הפרסומת והגדירה אותה "קריקטורה חסרת טעם". גם יושב ראש קרן החינוך לשואה בבריטניה וחבר מפלגת הלייבור לורד ג'אנר תאר את הפרסומת כ"גסה, חסרת טעם ולחלוטין בלתי ראויה". "האחראים על הפרסומת הפוגענית הזו צריכים להוריד אותה מיד", אמר לורד ג'אנר לרשת BBC.
לטענת ג'ורג' היוסטיס, מנהל קבוצת "No Campaign" שעומדת בראש הקמפיין הפרסומי, לא מדובר כלל בפרסומת פוגענית. "זהו מערכון קומי לא מזיק", אמר היוסטיס בתגובה להאשמות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים