קאדילק מציגה את ה-SRX
יצרנית היוקרה האמריקנית חושפת תמונה ראשונה מלאה של הרכב ופרטים נוספים
את יריית הפתיחה ל"קאדילק החדשה" עשתה לפני כשנה ה-CTS - הקאדילק הראשונה שחזרה לעשות שימוש בהנעה אחורית וסימנה כמטרה את מיטב תוצרת אירופה. באותה תקופה, ועם שאיפות דומות, הוצגה גם הויז'ן - אז כמכונית תצוגה שרמזה לרכב שטח עתידי. מעבר לשאיפות הדומות, מדובר היה גם בפלטפורמה משותפת - פלטפורמת סיגמא החדשה עם ההנעה האחורית. אותה פלטפורמה היא שעמדה בבסיס ההתקפה המשולבת של קאדילק שהחלה אז עם ה-CTS וה-XLR הפתוחה.
אלא שכבר עם הצגת הויז'ן היה ברור שמדובר כאן במשהו שקרוב מאוד לפס הייצור. ואכן, בחודש מאי השנה כבר סיפקה לנו GM הצצה ראשונה אל ה-SRX - רכב השטח שהחל את דרכו כאותה מכונית תצוגה. עכשיו יש כבר תמונה מלאה ומעט יותר פרטים.
בינוני?
קאדילאק עדיין לא חושפת פרטים מלאים של ה-SRX, אולם יודעת לציין כי מדובר ברכב כביש-שטח "בינוני". אלא שכנהוג בארה"ב, בינוני הוא לפעמים גדול - כמו שיכולות לרמוז שלוש שורות מושבים והבטחה ל"בסיס הגלגלים הגדול ביותר בקטגוריה". אגב, אם עסקנו כבר בבסיס הגלגלים, הרי שזה של הויז'ן - מכונית התצוגה עליה מבוסס ה-SRX - הסתכם בלא פחות מ-302 ס"מ.
בתחום הכוח ישודכו לרכב צמד מנועים גדלי נפח והספק - V8 בנפח 4.6 ליטר ו-V6 בנפח 3.6 ליטר. ההספקים ינועו ככל הנראה בין 250 ל-320 כ"ס.
כמיטב האופנה האחרונה ייוצר ה-SRX במבנה של מכונית ולא של כלי-שטח מסורתי. הרכב החדש יהיה מבוסס על מרכב אחוד ולא על שלדה נפרדת, ויצויד במתלים עצמאיים מלפנים ומאחור. בכל מקרה, בקאדילק מבטיחים כי ה-SRX יציע התנהגות כביש ברמה גבוהה מאוד.
ואצלנו?
על השאלה "האם תגיע ה-SRX לישראל?" ענה לנו יבואן קאדילק לישראל לפני מספר חודשים. אז לא פסל היבואן את האפשרות על הסף, אך הבהיר שעדיין מוקדם מדי לדבר על כך. תשובה זהה קיבלנו גם היום. "בכל מקרה", מסבירים אנשי היבואן, "זהו אינו כלי חשוב במיוחד מבחינתנו".