יש לוגו
עיסקת ענק בין חברת המשחקים EA לבין אינטל ומקדונלדס לשילוב המותגים של האחרונות במשחק הבא של ה"סימס"
חברת המשחקים EA הכריזה אתמול (ב') כי חתמה על שתי עסקאות בשווי מיליוני דולרים עם יצרנית השבבים אינטל ורשת המזללות מקדונלדס, לפיהן ישולבו מותגי התאגידים במשחק המחשב החדש "הסימס און ליין" (The Sims Online).
בעקבות העיסקאות, שחקני "הסימס און ליין" יוכלו לרכוש מחשבים אישיים הפועלים עם שבבים של אינטל עבור הדמויות הזעירות שלהם בעולם המשחק. מחשבים אלה יסייעו לדמויות לשפר את המיומנויות הלוגיות שלהן, למצוא עבודה ולהשתעשע בשעות הפנאי. EA הודיעה כי הג'ינגל של אינטל, כמו גם הלוגו של מעבד "פנטיום 4", ישולבו במשחק.
כמו כן, ה"סימים" יוכלו לתפעל דוכן של מקדונלד'ס לפרנסתם או לאכול "ביג מק". אכילת המזון המהיר תשפר את "כושר העמידה" של הדמויות במשחק, מסרה EA. מי שיבקש לקנות מעבד AMD או לזלול המבורגר של "ברגר קינג" ימצא שה-"סימס און ליין" הוא עולם של מונופולים כל יכולים, נעדרי מתחרים.
"הסימס", שהופץ לראשונה בפברואר 2000, מאפשר לשחקניו ליצור דמויות וירטואליות ולשלוט בחייהן בתוך שכונה ממוחשבת - לרכוש עבורן בית, למצוא עבודה, להשקות את העציצים, לרכוש פריטים לבית, להכיר בת-זוג, להתאהב ואף להתחתן, להזמין חברים לביתם ועוד. העולם של "הסימס און ליין", שיצא באוקטובר או בנובמבר, 2002, דומה לזה של "הסימס", בהבדל חשוב אחד – ה"סימס און ליין" הוא משחק מקוון, שמתרחש ברשת בזמן אמת וכל הדמויות בו נשלטות על ידי גולשים.
הצבת מוצרים במשחקים מקוונים
EA הודיעה כי תגבה דמי מנוי חודשי משחקני "הסימס און ליין", בניסיון לחקות את הצלחת המשחק המקוון המצליח ביותר כיום - אוורקווסט (EverQuest) של סוני. לא פחות מ-450 אלף מנויים ברחבי העולם משלמים כיום 10 דולר בחודש כדי להילחם במפלצות במבוכים אפלים ולמצוא אוצרות נסתרים.
הסימס הפך לתופעה תרבותית שאינה אופיינית למשחקי מחשב – יותר מ-50 אחוז משחקניו הן נשים. המשחק תורגם ל-13 שפות ונמכר בתשעה מיליון עותקים. חמש חבילות ההרחבה למשחק מכרו שמונה מיליון עותקים נוספים.
עסקאות "הצבת מוצרים", במסגרתן חברות משלמות עבור שילוב הסמלים המסחריים שלהן כחלק טבעי מהעלילה, אינן תופעה חדשה בעולם הקולנוע או הטלוויזיה ושורשיה נעוצים בשנות ה-80 וה-90. למשל, החברות גאפ, טויוטה, אמריקן אקספרס ואחרות שילמו מיליוני דולרים לבמאי סטיבן שפילברג כדי לשלב את מותגיהן בסרטו האחרון, "דוח מיעוט".
ואולם, "הצבת מוצרים" אינה אופיינית לתחום המשחקים. עד כה, יצרני המשחקים הם ששילמו לחברות כדי להשתמש בסמלים המסחריים שלהן. למשל, EA שילמה כמה מיליוני דולרים להנהלת ליגת הפוטבול הלאומית בארה"ב (NFL) כדי להשתמש בסמל המסחרי שלה בסדרת משחקי מחשב שהפיצה.
בשנים האחרונות השתכללו משחקי המחשב והפכו לענף הבידור המוביל בקרב בני הנוער. העיסקאות בין EA לאינטל ומקדונלדס מצביעות על מעמדם העולה של המשחקים המקוונים כזירות בידור וירטואליות רבות משתתפים, שאינן נופלות בחשיבותן, בעיני המפרסמים, מסדרות הטלוויזיה או סרטי הקולנוע ההוליוודיים.
שיעור בציות
"זו הפעם הראשונה ששילמנו עבור 'הצבת מוצר' בסביבה מקוונת", מסרה אליסון ריצ'ארדס, מנהלח השיווק באינטל, "העיסקה תסייע לנו לחזק את הזהות המותגית שלנו ולהגביר את המודעות למוצרים שלנו בקרב הנשים והצעירים שמשחקים במשחק הזה". דובר EA מסר כי הוא בטוח שחברות נוספות ישלמו כדי לשלב את המותגים שלהן ב"סימס און ליין". אם הצדק עמו, "הסימס און ליין" יהיה ניסוי מבוקר בסביבה וירטואלית ממותגת היטב, במסגרתה השחקנים (שרבים מהם צעירים) יומרצו להפוך צרכנים צייתנים.