סיסמה בבקשה
חוקרים בריטיים בדקו את האופן בו אנו בוחרים את הסיסמאות שלנו בעת גלישה ברשת. בין הצירופים הבולטים: תאריכי לידה, כינויי חיבה ושמות של סלבריטאים
כל מי שגולש באינטרנט נאלץ לבחור לא מעט סיסמאות. חוקרים מאוניברסיטת סיטי בלונדון בדקו באיזו סיסמה משתמשים 1,200 אנשים המחוברים לאינטרנט, ומצאו שהיא חושפת פן מאישיותם. "כשאתה רוצה להיכנס למערכת, אתה נוטה להשתמש כסיסמה במשהו שקופץ לך למוח. הסיסמה מצביעה על הלא-מודע שלך, ממש כמו מבחני רורשך או מבחני אסוציאציה", אומרת ד"ר הלן פטרי, עורכת המחקר.
החוקרים חילקו את הסיסמאות שבהן נעשה שימוש לארבע קבוצות:
סיסמה שקשורה למשפחה. נבחרה על-ידי כמחצית מהמשתתפים במחקר. הם בחרו כסיסמה בשמם או בכינוי שלהם, בשמו של ילדם, בן-זוגם או חיית-המחמד המשפחתית, או בתאריך הלידה שלהם. לדברי החוקרים, אנשים מקבוצה זו נוטים להשתמש במחשב באופן אקראי, ויש להם כמובן קשרים הדוקים עם משפחתם.
סיסמה שמחברת את המשתתף למועדון מעריצים. כשליש מהמשתתפים בחרו בה. מדובר בשם של ספורטאי, זמר או כוכב קולנוע. רוב חברי הקבוצה היו צעירים שרצו להרגיש קשר לסלבריטיז. שניים מהשמות הנפוצים ביותר היו מדונה והומר סימפסון.
תיאורים כמו "סקסי", "חתיכה" נבחרו על-ידי 11% מהמשתתפים במחקר. לדברי החוקרים, אלה אנשים בעלי פנטזיות ודמיון מפותח.
צירופים מקריים של אותיות ומספרים נמצאים בשימוש אצל 10% מהמשתתפים. זוהי הסיסמה הבטוחה ביותר והיא קשה לניחוש, אבל לדברי החוקרים, גם חסרת השראה.