שתף קטע נבחר
 

תעשייה אווירית: הפרטה? בכתב – אך לא בפועל

בתעשייה האווירית לא יודעים בשלב זה על תוכנית ממשית להפרטת החברה למרות שתוכנית החירום הכלכלית, שפורסמה השבוע על-ידי משרד האוצר, לוקחת בחשבון קידום הפרטות חברות ממשלתיות ביניהן של חברת תע"א

בתעשייה האווירית לא יודעים בשלב זה על תוכנית ממשית להפרטת החברה למרות שתוכנית החירום הכלכלית, שפורסמה השבוע על-ידי משרד האוצר, לוקחת בחשבון קידום הפרטות חברות ממשלתיות ביניהן של חברת תע"א. מהחברה נמסר אתמול, כי זה כתוב אולי בתוכנית של הממשלה, אבל זה ממש לא עומד על הפרק בשלב זה. הפרטת חברת בזק במסגרת הנפקה בשוק ההון עשויה להתקדם, שכן על-פי התוכנית - על רשות החברות להגיש בתוך 30 יום לוועדת השרים לענייני הפרטה הצעת החלטה להפריט את בזק באמצעות הצעת יתרת אחזקות המדינה בחברה לציבור.
ההצעה תגובש על-ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, בתיאום עם הממונה על התקציבים, החשב הכללי, משרד המשפטים, מנכ"ל משרד התקשורת וראש השב"כ. על-פי תוכנית החירום, ההצעה שתועבר לוועדת השרים - לאחר שתגובש, בין השאר, גם עם ראש הביטחון הכללי - מראה כי בכוונת משרד האוצר לשכנע את השב"כ להפריט את בזק דרך הבורסה.
על-פי התוכנית, קיימת אפשרות, כי בזק עשויה להפסיק ולהיות חברה ממשלתית בתוך כשנה, שכן המדינה תחזיק בפחות מ-50% ממניותיה. זאת, באמצעות מכירה בשלב הראשון של 10% ממניותיה בבורסה שתתקיים ככל הנראה בתוך כשנה.
הפרטת חברת אל-על עשויה להיכשל בשל הסכום החסר בקופת הפיצויים של עובדי אל-על בגובה של 170 מיליון דולר. כך עלה מפגישת שר התיירות, אביגדור ליברמן, וראשי חברת אל-על ביניהם יו"ר מועצת המנהלים של אל-על, מיכאל לוי, מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא ומזכיר החברה, איתמר ברטוב.




לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים