לקראת החגים: תביעה להסדיר כללים בשוק תווי הקנייה
יו"ר ועדת הכלכלה, שלום שמחון: איך ייתכן ששוק המגלגל 1.5 מיליארד שקל פרוץ לחלוטין ופועל ללא פיקוח. תובע להסדיר את שוק תווי הקנייה בכללים או תקנות שימנעו הטעיית צרכנים.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון, תובע מהממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ס, יצחק קמחי, להסדיר את שוק תווי הקנייה בכללים או תקנות שימנעו הטעיית צרכנים. שמחון הודיע כי אם לא יוסדר הנושא על ידי משרד התמ"ס הוא יפעל יחד עם חברי הוועדה להסדרת הנושא בחקיקה. בישיבה שקיימה ועדת הכלכלה בנושא תווי הקנייה, הביע שמחון תמיהה על כך כי שוק שמגלגל 1.5 מיליארד שקל פרוץ לחלוטין ופועל ללא פיקוח.
קמחי עצמו, שהשתתף אף הוא בדיון, אמר כי אכן מגיעות תלונות על תווי הקנייה וכי מקצתן מטופלות במישור הפלילי בחשד להטעייה. קמחי ביקש מהוועדה לצאת בקריאה לועדי העובדים לבדוק בקפידה את מגבלות התווים ולהביאן לידיעת העובדים המקבלים את התווים כשי לחג. קמחי הודיע כי הוא מרים את הכפפה ויפעל לניסוח כללים לתווי הקנייה.
כיום יש בשוק שלושה סוגי תווים: תו הזהב (המונפק על יד שופרסל) רב- תו (של הקו- אופ) ואקסטרא תו (קלאב מרקט). חברי הכנסת התייחסו בישיבה לשתי בעיות עיקריות - העובדה כי ערך המימוש של התו איננו אחיד ומשתנה מבית עסק אחד למשנהו, וכי תוקפם של התווים מוגבל בזמן, כך שצרכן שאינו עושה בהם שימוש למעשה מפסיד את התו.
ח"כ אבשלום וילן (מרצ), שהשתתף בישיבה, אמר כי "הצרכן צריך ללכת לרשתות השיווק מלווה ברואה חשבון, עורך דין, מחשבון לחישוב ההנחה וזכוכית מגדלת". נציגת הרשות להגנת הצרכן אמרה כי לעיתים על אותו תו קנייה מופיע מידע סותר בעניין ההנחה הניתנת.
מהריבוע הכחול, השולטת בכשליש מהשוק, נמסר כי כי התווים מהווים אמצעי לקידום מכירות וכי הרשתות אינן מרוויחות מהן, וכי תאריך תפוגת התו נעשה למניעת זיופים. עם זאת, כל המחזיק בתו מקורי שתוקפו פג, יוכל להחליפו במשרדי הרשת.
פורסם לראשונה
תווי קנייה. לבוא עם זכוכית מגדלת
מומלצים