פרוייקט הרכבת לאילת יעלה כ-858 מיליון דולר
ההערכה באוצר היא כי שלב התכנון של הרכבת לאילת יארך כשנה, כאשר שלב הביצוע יארך בין שלוש לארבע שנים
שר האוצר בנימין נתניהו, ושר התחבורה, אביגדור ליברמן, הודיעו היום (ה') על תחילת השלב התכנוני של הרכבת לאילת. להערכת האוצר, היקף הפרוייקט כולו צפוי להגיע לסכום של 858 מיליון דולר.
ההערכה באוצר היא כי שלב התכנון של הרכבת לאילת יארך כשנה, כאשר שלב הביצוע יארך בין שלוש לארבע שנים.
חשוב לציין כי התקצוב ההתחלתי של פרוייקט הרכבת עמד על 24 מיליארד שקלים, כאשר על סכום זה התווספו בשלב הביצוע סכומים נוספים שאומדנם, לדברי האוצר, עדיין לא ידוע.
קו הרכבת לאילת צפוי לכלול שני חלקים: הובלת מטענים, המורכב מגשר יבשתי, מים סוף לים התיכון. החלק השני בנוי ממערכת הובלת רכבת מנמל אילת לפנים הארץ, ובמקביל תפעל רכבת נוסעים.
נתניהו אמר כי פרוייקט הרכבת והגשר היבשתי יוכלו בעתיד להוות תחרות לפעילות הסחר בתעלת סואץ. "הפרוייקטים הללו ישיגו שתי מטרות", אמר נתניהו, "האחת היא פיתוח הנגב, שיהפוך את אילת לעיר גדולה שתייצר לעצמה פרברים ושלוחות, ואילו השנייה היא פיתוח הסחר הלאומי והבינלאומי. אנחנו מזהים הזדמנות גדולה, כיוון שתעלת סואץ כיום הופכת להיות יותר ויותר פקוקה, ובדרכים מסוימות ובהיקפים צנועים אנחנו יכולים להתחרות בתעלת סואץ. עתיד המדינה לא יכול להמשיך להיות מרוכז אך ורק בגוש דן. אם שכנינו בירדן ירצו להצטרף נשמח לדבר אתם על כך במהלך הזמן".
ליברמן אמר כי "בניגוד לכל תוכניות ההתנתקות, עם הרכבת אנחנו מתעסקים רק בהתחברות. הרכבת הפכה לגוף הדינמי ביותר במשק הישראלי, כאשר עד סוף השנה אנחנו נשיק עוד שלושה קווי רכבת ברחבי הארץ".
רכבת לאילת - בתוך כ-5 שנים
צילום: רכבת ישראל
מומלצים