גם קייטרהם מחליפה ידיים
עוד יצרנית רכב בריטית, קטנה ומוזרה, שהפכה אגדה בקרב חובבי הרכב מחליפה ידיים - ועוברת לבעלות זרה
לפני קצת יותר משלושים שנה, ב-1973, קנה גרהאם נירן את זכויות הייצור ללוטוס 7 והקים את חברת קייטרהאם, שהפכה לאגדה. חלק מאגדת קייטרהאם נוצר בגלל שמאז ועד היום היא דבקה - בעיקשות בריטית אופיינית - במתכון המוכר והכל-כך אהוב, ונותרה נאמנה ל-7 המקורית. היא אמנם ניסתה במהלך השנים להרחיב את מגוון הדגמים, אך העלויות הגבוהות וההצלחה הקטנה החזירו אותה תמיד לסופר 7.
קייטרהם. עוברת ידיים
הנהלה חדשה
אבל גם השליטה המשפחתית-פרטית בחברה האנגלית הוותיקה הזו מחליפה ידיים, ועוד פרק בתעשיית הרכב הבריטית מגיע לסיום. סימון נירן, מנהל החברה, מכר את קייטרהאם לקבוצת משקיעים בראשות אנסאר עלי, שעמד בעבר בראש לוטוס - אף היא כיום בבעלות זרה (פרוטון המלזית). מאחוריו עומדת גם קבוצה פיננסית בשם קוברן.
נירן ימשיך לכהן בחברה וישמש כיועץ. ואם זה מזכיר לכם מהלך דומה שבוצע לא מזמן ב-TVR, כאשר פיטר ווילר יושב הראש האגדי של החברה שנמכרה למשקיע רוסי הפך יועץ, אתם לא ממש טועים.
קשר מאלזי?
כדאי לציין שעלי הגיע ללוטוס דרך קונצרן פרוטון המלזי, שהיא הבעלים של יצרנית מכוניות הספורט הבריטית. לא ברור עדיין אם לפרוטון יהיה קשר גם לקייטרהם.
סיימון נירן ציין, שקייטרהם חפשה בשנים האחרונות שותף כלכלי שיסייע לה מול הקשיים הרבים שנוצרו בגלל עלויות גבוהות של פיתוח מוצרים והעמדת כלים מוכרים בתקינה. גרהאם נירן, מייסד החברה, אומר שאך סמלי הוא שקייטרהם - שנולדה מלוטוס - תנוהל על ידי מי שעמד בראש אותה יצרנית. ואולם, כמובן שלוטוס הנוכחית שונה מאוד מזו של ימי ה-7...
הבעלים החדשים נשבעו אמונים לרוח החברה, ולנו נותר רק לראות אם אכן זה מה שיקרה.