שתף קטע נבחר
 

מיצובישי מציגה: לנסר איוו חשמלית

כדי להשתתף במירוץ שיקוקו היפני למכוניות חשמליות, זונחת האיוו הספורטיבית של מיצובישי את מנוע הבנזין לטובת ארבעה מנועים חשמליים

המירוץ לאיכות הסביבה: מיצובישי הודיעה כי תשתתף השנה בראלי שיקוֹקוּ למכוניות חשמליות, שייערך ביפן. והמתחרה שם תהיה לא אחרת מהלנסר איוולושן, רפליקת הראלי הפופולארית שאצל חובבי הרכב היא שם נרדף לביצועים ויכולת ספורטיבית. האם בעקבות כך תהפוך גם לשם נרדף לידידותיות לסביבה? עוד חזון למועד.

 

איוולושן MIEV

 

הלנסר איוולושן שתשתתף בראלי החשמלי, זונחת את מנוע הבנזין המוגדש, את מערכת ההנעה הכפולה ואת התמסורת הידנית. במקומם היא מצטיידת בארבעה מנועים חשמליים - אחד בתוך כל גלגל - ובמצברי יוֹן-ליתיום. מדובר ביישום מתקדם של טכנולוגיית MIEV של מיצובישי, שם שפירושו Mitsubishi In-wheel-motor Electric Vehicle - רכב חשמלי עם מנוע בתוך הגלגל.


 

באמצעות פיתוחים טכנולוגיים, הצליחו מהנדסי מיצובישי לצמצם את מספר המרכיבים הנדרשים למנועי החשמל ולמערכת המצברים, ובכך להפחית את

המשקל - במיוחד המשקל הבלתי מוקפץ. צמצום מספר המרכיבים איפשר גם התאמת מנועים חשמליים גדולים יותר לתוך הגלגלים, כמו גם לרכיבים שגרתיים יותר דוגמת בלמים ורכיבי היגוי.

 

במערכת MIEV קודמת שהוצגה השנה, השתמשה הקולט בצמד מנועים חשמליים שהפכו אותה למעשה למכונית הנעה אחורית. במכונית המחקר החדשה של מיצובישי, המבוססת על האיוולושן-9, ההנעה היא כאמור כפולה תודות לשימוש בארבעה מנועים חשמליים מתואמים.

 

אז איך הביצועים?

 

לנסר איוולושן היא קודם כל מכונית ספורטיבית עתירת אדרנלין. מכוניות חשמליות הינן בדרך כלל כבדות וחלשות - וכפועל יוצא גם איטיות למדי. אז מה מבטיחים לנו במיצובישי? בדיוק את ההפך.


המנוע החשמלי, אחד מארבעה

 

למרות שאין כל ספק שאיוולושן מונעת בנזין תהיה מהירה הרבה יותר, עם מהירות מרבית של 245 קמ"ש, הרי שמהירות של 180 קמ"ש ב-MIEV יספיקו לתצוגת התכלית בראלי שיקוקו. אחרי הכל, המטרה היא לעורר מודעות לשימוש במנועים חשמליים לא מזהמים, ולא בהכרח להגיע ראשון בזמן הקצר ביותר. ובכל מקרה, המירוץ נערך בכבישים ציבוריים.

 

למתעניינים, נספר שמירוץ שיקוקו ייערך בימים שבת וראשון הקרובים (28-27 באוגוסט). הוא ייצא לדרך ממכללת הטכנולוגיה של טקושימה, באי שיקוקו שביפן. המירוץ יכלול 12 שלבים שייערכו כולם בכבישים ציבוריים, ובמהלכן ייבחנו ביצועי המכוניות החשמליות.
מיצובישי לנסר איוולושן MIEV

מיצובישי לנסר איוולושן MIEV
שם יצרן ודגם מיצובישי לנסר איוולושן MIEV
הנעה כפולה חשמלית, מנוע בכל גלגל
טווח נסיעה ממוצע בין טעינות 250 ק"מ
הספק מרבי משולב (הערכה) 272 כ"ס בין 0 ל-1,500 סל"ד
מומנט מרבי משולב (הערכה) 212 קג"מ בין 0 ל-1,500 סל"ד
אמצעי שליטה ממיר
אורך 449 ס"מ
רוחב 177 ס"מ
גובה 145 ס"מ
משקל 1,590 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערכת המצברים
מנוע חשמלי בכל גלגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים