שתף קטע נבחר
 

רמדיה מושקת מחדש: "האתיקה תהיה נר לרגלינו"

המותג רמדיה שנמכר לאיש העסקים יובל לוי, מושק מחדש תחת השם "רמדיה החדשה". בהנהלה מדברים על מחויבות, אמון הציבור וחדשנות. המטרה: להשיב חלק מנתחי השוק שאבדו. האמצעי: הורדת מחירים. הסיסמה החדשה: "להעניק באהבה". מטרנה בתגובה: "לא מוכרים פה נעליים, אלא מזון תינוקות. האמא תצטרך לשאול עצמה היטב מדוע המחיר כל כך זול"

9 חודשים לאחר שנרכש על ידי יובל לוי, מושק היום (א') מחדש מותג מזון התינוקות רמדיה. זאת, לאחר שפרשת הפורמולה הצמחית דירדרה את המותג לשפל תדמיתי וכיום הוא מחזיק כ-5% נתחי שוק בתחום תחליפי החלב לתינוקות וכ-20% בתחום הדייסות (מכירות רמדיה לפני המשבר עמדו על 170 מיליון שקל וכיום הן עומדות על 30 מיליון שקל בלבד). 

 

בהנהלה החדשה של רמדיה מצפים להשיב לעצמם חלק מנתחי השוק

שאבדו באופן הדרגתי. לדברי דורון אדמתי, המשנה למנכ"ל, החברה מצפה עד סוף השנה להחזיק נתח של 10% בתחום תחליפי החלב, וכ-30% בדייסות.

 

כזכור, בנובמבר 2003 נחשפה פרשת רמדיה, כאשר החברה מכרה פורמולה צמחית לתינוקות ללא ויטמין מסוג B1  וגרמה למותם של שני תינוקות ולאשפוזם של אחרים. מספר חודשים לאחר חשיפת הפרשה נעלמו אט אט תחליפי החלב של החברה מהמדפים ומכירותיהם הפכו לזניחות. 

 

רמדיה - הפרשה שלב אחר שלב

 

ומה היום? על מנת להשיב לעצמה את אמון הציבור, החליטו ברמדיה להוביל תפיסה חדשה בתחום תזונת התינוקות ומדברים על מחויבות, אתיקה וחדשנות. "כיום אנו לא מובילים במכירות ובנתחי שוק, אבל אנו לוקחים על עצמנו הובלה בחדשנות ובהשקת מוצרים חדשים", מסר אדמתי. "האתיקה תהיה נר לרגלנו, והתפיסה החדשה כוללת מחויבות של המנהלים". לדבריו, "המוצרים שלנו הם הבדוקים ביותר כיום בישראל. הם נבדקים במפעל היצרני ואח"כ במעבדה חיצונית בשת"פ עם מכון התקנים. בדיקה נוספת נעשית ברמדיה על-ידי הטכנולוג הראשי וכן בדיקה של משרד הבריאות".

 

בשלב ראשון יוצאת החברה עם מוצר חדש פרי פיתוחה, המשלב דייסה עם דגנים, תחת השם "ג'וניור פלקס". המוצר מיועד לתינוקות מעל גיל שנה וישווק בטעמים שוקו, בננה ווניל. לדברי אדמתי, "האתגר שלנו לבנות מחדש את אמון הציבור ולצקת ערכים ודפוסי פעולה חדשים. הבנו שאנחנו צריכים לגבש אסטרטגיית מותג חדשה, לפעול שונה ולשמר את הדברים הטובים של החברה כמו מוצרים וקניין רוחני. אבל לוקח זמן ליצור את המודעות לשינוי. החלפנו את כל הצוות הניהולי של החברה ובנינו תשתיות חדשות".  

 

כדי להשיג את היעדים של נתחי השוק שהציבה לעצמה ולגרום להורים לתינוקות לרכוש את המוצרים שלה, תשחק רמדיה בתחום המחיר. "רמת המחירים של הפורמולה תשתנה. אנחנו נציע מחירים זולים יותר", אמר אדמתי. לדבריו, תחליף חלב באריזת 1 קילו יעלה 40 שקל, וזאת לעומת המתחרה מטרנה, שמוכרת אריזת 750 גרם במחיר 54 שקל. אריזות תחליף החלב במשקל 500 גרם יוזלו מ-30 שקל ל-25 שקל.

 

לא תייצר פורמולה צמחית

 

רמדיה החדשה לא תייצר פורמולה צמחית. היא גם לא תפרסם פורמולות עד גיל חצי שנה מתוך אמונה כי פרסום כזה משפיע על ההחלטה של האם אם להניק או לא. "לא נראה תינוקות בפרסומות ולא נשתמש בתי חולים כדי לתת לנשים אחרי לידה את הפורמולה שלנו", אמר אדמתי. "בנוסף, שלחנו לרשות השנייה מכתב שיטפלו בנושא פרסום מזון לתינוקות עד גיל חצי שנה".       

 

בחברה החליטו כי השם רמדיה, שכיום הוא בעל קונוטציות שליליות, יישאר ולא יוחלף. "לא רצינו לברוח ולהסתתר מאחורי שם חדש ולצבוע הכל בצבעים חדשים. אנחנו מאמינים בשקיפות ובפתיחות", אמר יובל לוי. הסיסמה החדשה שתלווה את המותג תהיה: "להעניק באהבה". החברה תעלה בקמפיין פרסום בהשקעה של מיליוני שקלים, בן היתר בטלוויזיה, כדי לידע את הציבור על ההשקה המחודשת. לוגו החברה יוחלף וכך גם השפה התקשורתית.     

 

מטרנה: "זו לא קטגוריה של שוק ולא מוכרים פה נעליים" 

 

גלי ניר, סמנכ"לית השיווק של מטרנה התייחסה לנתונים שמסרה רמדיה בנושא הבדיקות והורדת המחירים ומסרה בתגובה: "אפשר להתהדר במנגוני בדיקה אך עדיין מדובר במוצר מיובא ואי אפשר להשוות את כמות הבדיקות של מוצר שמיוצר בארץ לזה המיובא מחו"ל. מטרנה מייצרת בארץ ועוברת בקרה לאורך כל תהליך הייצור החל מחומרי הגלם ועד המוצר הסופי".

 

בנושא המחיר אמרה ניר: "המחיר הוא פונקציה של רכיב המוצר ושל מערכי איכות שהחברה מחזיקה. מבדיקות שעשינו הוא אינו מהווה שיקול משמעותי בבחירת תחליפי החלב. הבחירה של ההורים תלויה ברמת האמינות של החברה, בבטחון האמהות, באיכות המוצר ובהמלצה של מקורבים. זו אינה קטגוריה של שוק ולא מוכרים פה נעליים. מדובר במזון הבלעדי של התינוק בשנותיו הראשונות. האמא תצטרך לשאול את עצמה היטב למה המחיר של החברה כל כך זול".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יובל לוי (מימין) ודורון אדמתי מרמדיה
רמדיה.הלוגו החדש
ויש גם מוצר חדש
מומלצים