מכבים לאינסייט את הזרם
הונדה אינסייט, חלוצת השילוב בין חשמל לבנזין, קרבה בצעדי ענק לסוף דרכה. היפנים הפסיקו את הזרם למכונית שלא ממש הצליחה לסחוף את הקהל
הונדה אינסייט (Insight), המכונית שנחשבת לחלוצת הגל ההיברידי ולראשונה שנמכרה באופן סדרתי בשווקי העולם, תנטוש תוך שבועות ספורים את פסי הייצור. האינסייט אמנם הקדימה את טויוטה פריוס המקורית בשווקים העולמיים, אך הייתה הרבה יותר קשה יותר לעיכול. מראה מוזר, מידות קטנות ומקום לשני נוסעים בלבד, גרמו אפילו לחובבי איכות הסביבה האמריקניים לקשיים בהסתגלות. אלה גם ודאי לא התלהבו מהעובדה שהאינסייט צוידה במנוע שלושה צילינדרים זעיר בנפח 1.0 ליטר בלבד.
המספרים בשנה האחרונה היו כואבים במיוחד. ברבעון הראשון של 2006 מכרה הונדה בארצות הברית 320 כלי רכב כאלה בלבד. זאת בעוד כלי רכב קלים יותר לעיכול כמו טויטה פריוס נמכרו בקצב גדול פי 100(!).
מנתקים את הזרם
במסגרת הצגת תוכניות ה"חומש" לעתיד הקרוב (עד 2010), סיפרו אנשי הונדה על כוונה להפסיק לייצר את האינסייט כבר בחודשים הקרובים. את מקומה יירש בעתיד רכב היברידי קטן שיהיה זול אפילו מהסיוויק IMA. הוא ייוצר ביפן ויאפשר להונדה לשפר באופן דרמטי את מכירות המכוניות ההיברידיות שלה. בהונדה מצפים להגיע עם המכונית החדשה למכירות של 100,000 כלי רכב בשנה בארצות הברית ו-200,000 בעולם כולו, כאשר שיווקה יחל ב-2009. בכוונת הונדה להגיע למכירות של 300,000 מכוניות היברידיות בעולם בתקופה זו. יתכן והמכונית תוצע גם באירופה ואם כך היא תגיע לשוק המקומי.
בהונדה ציינו גם שתוך שלוש שנים יציגו גרסה מחודשת, נקייה וחזקה יותר למנוע הארבעה צילינדרים דיזל הקיים. הונדה גם מתעתדת להגדיל את מבחר הדיזל שלה עם מנוע V6 חדש לחלוטין.