שתף קטע נבחר
 

מעצב פולקסווגן עבר לקאיה

פיטר שרייר, ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן שהביא לנו בין היתר את האיוס, הפאסאט ואת אודי TT, עובר ליצרנית הרכב הקוריאנית קאיה

קאיה לא מסתפקת בשפע הדגמים שהיא מציגה בקצב רצחני בשוק האירופי, בשיפור העקבי ובמעבר לייצור ביבשת הקלאסית. היא גם רוצה לייצר מהפיכה בעיצוב עבור הדור הבא של דגמיה, ואולי גם לקבל חזות אירופית עדכנית והומוגנית יותר, שעדיין חסרה לה. ולשם כך בדיוק מצרף היצרן הדינמי הזה לשורותיו את פיטר שרייר, עד עתה ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן.

 

מאחורי האיוס וה-TT

 

בפעם האחרונה שראיינתי את פיטר שרייר, לפני שנתיים וחצי בתערוכת ז'נבה, הוא עמד בראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן (לשם הגיע ב-2002) והבטיח לי שהקונספט C שניצבה לצידנו תהפוך למציאות. "תביט בה טוב", הוא אמר, "יום אחד תעבור מולך ברחוב מכונית דומה ואתה תאמר 'היי, אני מכיר את המכונית הזו ממקום כלשהו". הוא צדק.

 

הייתה לו גם פילוסופיה ברורה ביושבו כמעצב הראשי. "אני רוצה שאנשים יקנו מכוניות של פולקסווגן בגלל הסימפטיה שהן יעוררו, ולא מכיוון שמדובר ברכישה הגיונית".


אודי TT. עבודה של שרייר

 

לשרייר היסטוריה מפוארת למדי בקבוצת פולקסווגן כולה. בפולקסווגן הוא היה מעורב בעיצוב הפאסאט, הג'טה והאיוס וכמובן הקונספט R, אבל עוד קודם עמד בראש מחלקת העיצוב של אודי (1994 עד 2002). הוא נחשב אחראי עיקרי לסגנון הבאוהאוס שהביאו עימן מכוניות כמו ה-A6, ה-A3 וה-TT הקודמת. סגנון נקי, חסון ויעיל.

 

עוד צעד

 

עזיבתו של שרייר לא הפתיעה בכירים בקבוצת פולקסווגן, כיוון שהשמועות טענו שהוא אינו מסתדר עם הקו שמכתיב מורט גונאק. עם זאת המעבר לקאיה מהווה התפתחות מעניינת ביותר. עד כה, ובאופן די בולט, לא העסיקו היצרנים הקוריאנים מעצבי על אירופים כראשי מחלקות עיצוב. המעבר של שרייר יכול לתת תנופה גדולה לקאיה. מעניין לציין שגם גרגורי וולום, ראש אגף העיצוב האירופי, האחראי על ה-ED החדשה, הגיע מפולקסווגן.

 

שרייר אמור להתמקם במרכז החדש של קאיה ברוסלסהיים, גרמניה, משם יהיה אחראי על העיצוב של כל דגמי קאיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יופקד על שיפור עיצוב קאיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים