בזק בינלאומי תובעת את הוט על אפליה
לטענת בזק בינלאומי, הוט הפלתה אותה לרעה בשיווק חבילות משותפות וגרמה לה הפסדים בסך 23 מיליון שקלים. הוט: התביעה קנטרנית
הסלמה בסכסוך בין ספקית האינטרנט בזק בינלאומי לבין חברת הכבלים הוט. בזק בינלאומי הגישה היום (א') תביעה בבית המשפט המחוזי בת"א, במסגרתה היא דורשת מהוט 23 מיליון ש"ח על אפליה לרעה בשיווק חבילות משותפות לחיבור לאינטרנט.
ראשית הסכסוך במאי 2006, אז החלה הוט להציע חבילות חיבור מוזלות עם קצב העלאה (upload) מוגדל בשיתוף עם ספקיות האינטרנט 013 ברק, אינטרנט זהב ונטוויז'ן. מי שנשארה מבחוץ היא בזק בינלאומי, שיכולה להציע ללקוחותיה חבילות דומות באמצעות תשתית ה-ADSL של בזק בלבד. בזק בינלאומי טוענת כי הוט מנעה ממנוייה את אפשרות הבחירה בבזק בינלאומי כספקית אינטרנט, הפלתה אותה לרעה לסירבה לכל שיתוף פעולה.
בזק בינלאומי פנתה אז למנכ"ל הוט דאז, רם בלניקוב, אך לדברי החברה פניותיה נותרו ללא מענה.
בתגובה ל-ynet טענה הוט כי בזק חסמה את קווי הטלפון של מנויי הוט שבועיים קודם לכן. בבזק בינלאומי טוענים כי פניות נוספות מצידה לא נענו, ורק בעקבות תלונה למשרד התקשורת, שקבע כי הוט הפרה את תנאי הרשיון שלה, החל שיווק החבילות המשותפות להוט ובזק בינלאומי.
"מאז הוחל במכירות, הוכפל קצב גיוס לקוחות הכבלים של בזק בינלאומי. הדבר מוכיח למעלה מכל ספק עד כמה הזיקה התנהגותה של הוט לבזק בינלאומי, ובשל כך תביעתה של בזק בינלאומי מוצאת קשר מובהק ובלתי מעורער בין התנהגותה הלא חוקית וחסרת תום הלב של הוט לבין הנזקים שנגרמו לחברה, נזקים העולים על 23 מיליון שקלים", טוענת בזק בינלאומי.
מחברת HOT נמסר בתגובה: "אין ספק כי המפלה שספגה בזק בינלאומי בבית המשפט על ניסיונותיה להשיג מידע סודי בדרכים לא חוקיות, הוא זה שהניע אותה להגיש תביעה קנטרנית וחסרת כל בסיס. חבל שבמקום להתעסק בניהול עסקיה בוחרת החברה לעסוק בסיפוק גחמות שלא מן העניין וביצירת ספין תקשורתי בזוי".