קייטרהם מציגה: מעט משקל, המון כוח
יצרנית הרכב הבריטית הציגה R500 סופר-לייט חדשה, עם משקל עצמי נמוך (מאוד) והספק גבוה (מאוד). התוצאה הצפויה: ביצועים מסמרי שיער
והנה לכם עוד דרך מקורית לרוקן מחשבון הבנק שלכם 260,000 שקל, לפני מסים: קייטרהם, יצרנית רכב בריטית קטנה המתמחה בייצור גרסאות מודרניות ללוטוס 7, חשפה גרסה קלת משקל וחזקה במיוחד. קוראים לה R500 סופר-לייט, ובמסורת קייטרהם המשמעות היא שיש לה יחס הספק למשקל של 500 כ"ס לטון, תודות למשקל עצמי נמוך.
למעשה, אם להיות מדויקים, יחס ההספק עומד על 520 כ"ס לטון, תודות למנוע 2.0 ליטר מתוצרת פורד ששופר משמעותית על-ידי קייטרהם. כתוצאה מכך יש לו 263 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-24.5 קג"מ ב-7,200 סל"ד, ללא שימוש במגדש טורבו או מגדש-על. והמשקל העצמי? 506 ק"ג, פחות ממחצית משקלה של מכונית סופר-מיני כמו רנו קליאו או פיז'ו 207, וכשליש ממשקלה של מכונית משפחתית מהשורה.
את הכוח מעבירה לגלגלים האחוריים תיבת שישה הילוכים ידנית, המאפשרת זינוק מ-0 ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) תוך פרק זמן שנראה כנלקח מעולם אופנועי סופר-ספורט חזקים במיוחד - 2.88 שניות. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. ניתן להזמין במקום התיבה הידנית תמסורת רובוטית-סיקוונסיאלית, אך מלבד תוספת התשלום תצברו גם 10 ק"ג נוספים למשקל הרכב. לא חבל?
כדי להשיג את המשקל העצמי הנמוך, ה-R500 עושה שימוש נרחב בחלקי מרכב ותא נוסעים מחומרים קלים - סיבי פחם וקוולאר. אפילו המושבים והקונסולה עשויים מחומרים קלים.
ה-R500 סופרלייט מוצעת בבריטניה תמורת 37,000 פאונד, או כ-260,000 שקל - לפני מסים. מכיוון שמדובר ביצרנית שאינה מוכרת על-ידי הבירוקרטיה של משרד התחבורה, נאלץ להסתפק בתמונות ולדמיין.