חדש ב-YouTube: סרטים ותוכניות טלוויזיה
שירות שיתוף הווידאו מציע החל מאמש (ה') סדרות טלוויזיה וסרטים באורך מלא לצפיה בהזרמה של האולפנים הגדולים. השירות כרגע זמין לתושבי ארצות הברית בלבד.
אתר YouTube הכריז על שותפות עם אולפני סוני ואולפני סרטים נוספים, והציג פלטפורמה חדשה שתציע תוכניות טלוויזיה וסרטים באורך מלא. השירות, שהחל כאכסניה לסרטי חובבים, כעת מציע גם תוכן המופק בידי אולפני הסרטים וגופי השידור הגדולים. YouTube Shows שעלה אמש (ה') יציע תוכניות טלוויזיה של BBC, CBS, דיסקברי, MGM, נשיונל גיאוגרפיק ועוד. YouTube החל את השירות באופן מצומצם יותר לפני כחצי שנה, עם תכנים של חלק מספקי התוכן (Showtime, MGM) שכעת מופיעים
בפלטפורמה החדשה.
התוכן כרגע מוצע לתושבי ארצות הברית בלבד, אבל בפוסט שנכתב בבלוג החברה הבטיחו שם כי הם פועלים לשחרור התוכן באופן עולמי, וכי האפשרות להירשם כמנוי על עדכוני סדרות באתר תיפתח לכולם בשבועות הקרובים.
במקביל, הכריזה גוגל, שכעת תחלוק את הכנסות הפרסום שלה עם אולפני הסרטים ויוצרי התוכן, על תוכנית פרסום לשיבוץ פרסומות במהלך צפייה בתוכניות טלוויזיה המשודרות בשירות. המהלך הוא חלק מתוכניתה של גוגל להפוך את YouTube ליחידת תוכן יצרנית. השירות החדש מבית YouTube מתחרה במיזמי הפצת תוכן אחרים כמו iTunes מבית אפל ומיזם Hulu המשותף ל-NBC ופוקס.
החלק החדש בשירות הווידאו, מציע תוכניות שלא מעטות מהן מוכרות גם לקהל הישראלי, כמו "נשואים פלוס", אלף, בוורלי הילס 90210, מק'גייוור, מסע בין כוכבים (הסדרה המקורית) ועוד. כפי שמעידות הדוגמאות לעיל, אין מדובר בלהיטי הטלוויזיה של שנות האלפיים - אלא מרביתן תוכניות טלוויזיה נוסטלגיות יותר ששודרו בין שנות השבעים לשנות התשעים של המאה ה-20, למרות שניתן פה ושם למצוא סדרות עדכניות יותר כמו "יריחו", ששודרו בשנים האחרונות.
גם במחלקת הסרטים של הפלטפורמה החדשה קשה למצוא סרטים מהעת האחרונה, ובעיקר מדובר בלהיטי עבר של האולפנים: קזינו רויאל (מ-1967), המפקח קלוזו, הלגונה הכחולה, כולם עושים זאת וכיוצא באלה.
עושה רושם כי קטלוג ההשקה של השירות הוא בבחינת "טבילת רגליים" מתמשכת עבור האולפנים וגופי השידור, ומהווה מבחינתם ניסיון ומבחן. שכן בעבר נכוו יצרני התוכן ברותחין עם YouTube, שלא מעט בנה את עצמו על בסיס תכנים אשר הפרו את זכויות היוצרים שלהם.