שתף קטע נבחר

 

קידום אתרים ב-10 ימים

לא, לא נלמד אתכם את כל התורה על רגל אחת, אבל בעשרת הימים הבאים נראה לכם שקידום אתרים הוא תחום פחות מסתורי ומסובך ממה שאולי נדמה לכם. בשיעור הראשון: תוכן ומילות מפתח

מי מאתנו לא רוצה להגדיל את תנועת הגולשים לאתר או לבלוג שלו (כמובן, בהנחה שיש לו כאלה). לא משנה במה אנחנו עוסקים ומה מטרתנו - להגדיל הכנסות, להעביר מסרים או לזכות בתהילת עולם - יותר גולשים הם המפתח להצלחה.

 

ואם השאיפה היא תנועת גולשים נמרצת יותר, קידום אתרים (או "SEO", קיצור של Search Engine Optimization) הוא האמצעי החשוב ביותר שצריך לעמוד לנגד עינינו.

 

לא, הקידום לא מייתר אמצעים מסורתיים לשיווק, פרסום ויחסי ציבור. להפך - הוא ניזון מהם וגם מגביר את האפקטיביות שלהם. ומצד שני, עבור מי שלא יכול להרשות לעצמו להוציא הרבה על הערוצים המסורתיים, עולם ה-SEO מציע אלטרנטיבה זולה ומשתלמת.

 

קצת סדר לפני שמתחילים

התוצאות האורגניות של מנועי החיפוש הן לא המקור היחיד לתנועה וגם לא תמיד המקור הטוב ביותר. הקידום הוא לא פתרון פלא, בטח לא כשרוצים להשיג תנועה גדולה באופן מיידי.

 

לעומת זאת, קידום הוא השקעה טובה לטווח הבינוני והארוך. אם תעבדו נכון, תוכלו ליהנות מפירות העבודה שלכם במשך זמן רב, עם תחזוקה מינימלית.  הסדרה הזו לא תהפוך אתכם למקדמי אתרים מקצועיים, אבל היא יכולה להיות הזדמנות טובה לקפוץ לתוך המים, או לעשות סדר במה שאתם אולי כבר יודעים.

 

מה תכלול הסדרה

בשבועיים הקרובים נפרסם כאן עשר כתבות קצרות כולל הכתבה הזו. כל אחת מהכתבות תתמקד בנושא, קונספט או משימה שקשורים לקידום האתר שלכם. ננסה להסביר בצורה פשוטה את הדברים העיקריים שעליכם לדעת, ובמידת הצורך נפנה אתכם למקורות בהם תוכלו למצוא מידע נוסף.

 

אם אתם מרגישים שעדיין אינכם מבינים לגמרי את החשיבות והרלוונטיות של עולם ה-SEO עבורכם, זהו זמן טוב לקרוא שוב את הכתבה הראשונה שפרסמנו בערוץ הזה על קידום אתרים, כבר ב-2006: המטרה, מקום ראשון בגוגל

 

שיעור ראשון: התוכן הוא המלך

מה הדבר הכי חשוב בקידום אתר? כמעט כל מי שתשאלו יאמר לכם: לינקים. 

 

ובכן, כן, כדי להגיע לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש של Google (שהוא הדבר העיקרי שצריך לעניין אתכם אם אתם רוצים תנועה), כדאי מאד שהאתר שלכם יקבל הרבה קישורים נכנסים - רצוי מאתרים גדולים וסמכותיים, שעוסקים בנושא קרוב לנושא האתר שלכם.

 

מצד שני, הלינקים הם רק חלק מהתמונה והם ממש לא הדבר הראשון שצריך להעסיק אתכם. למעשה, נגיע אליהם רק בשבוע הבא, לקראת סוף סדרת הכתבות הזו.

 

האלגוריתם של Google משקלל כיום מאות פרמטרים ("Signals") כשהוא מנסה לקבוע עד כמה אתר אינטרנט או דף (Page) כלשהו בתוכו, רלוונטי וחשוב.

 

ומכיוון ש-Google הוא, לפני הכל, מנוע חיפוש טקסטואלי, הדבר הכי חשוב בעיני Google הוא הטקסט. לזה בעצם מתכוונת גוגל כשהיא משתמשת במטבע הלשון הכמעט-שחוק שהמציא בכלל ביל גייטס: "התוכן הוא המלך" (Content is King). הטקסט הוא לא תמיד הדבר הכי חשוב באתר האינטרנט שלכם - אבל הוא תמיד הדבר הכי חשוב ל-Google.

 

בין תוכן למילות מפתח

באחד הפרקים הבאים בסדרה נעסוק באופטימיזציה של טקסט, כלומר - בדרך הנכונה לכתוב טקסטים שיהיו אהובים גם על הקורא האנושי וגם על Google. הפעם, נתרכז במרכיב הכי חשוב בתוכן האתר: מילות מפתח (Keywords).

 

מילות המפתח הן המילים שאתם רוצים להיות מדורגים עבורן ב-Google. מילים שכאשר יחפשו אותן יראו אתכם במיקום גבוה בתוצאות.

 

לדוגמא, אם יש לכם בית מרקחת אינטרנטי, סביר להניח שתרצו להיות מדורגים עבור מילים וביטויים (Terms) כמו "אקמול", "תרופות" או "בית מרקחת".

 

מעשית, קל בהרבה - בעיקר לאתר חדש - להתברג בתוצאות עבור ביטויים ארוכים ומורכבים יותר כמו "בית מרקחת תורן בתל אביב" או "קניית אקמול ברשת" ושלל ווריאציות אחרות על מילות המפתח הראשיות. סך החיפוש של המילים והביטויים הללו, מצטבר למספרים גבוהים משמעותית.

 

המשמעות המעשית היא שככל שיש לכם יותר תוכן טקסטואלי באתר, תוכלו להופיע בתוצאות עבור יותר חיפושים. גם אם מטרתכם, בטווח הארוך, היא להיות מדורגים גבוה עבור מילות מפתח תחרותיות שיביאו לכם הרבה תנועה - אין סיבה שלא תקבלו תנועה איכותית בנפח גדל והולך, בטווח הקצר והבינוני.

 

מחקרי מילים

המילים והביטויים עבורם אתם רוצים להיות מדורגים הם אלו שיביאו הכי הרבה תמורה להשקעה שלכם. אתם יכולים ללכת על המילים שמחפשים אותן הכי הרבה, ושעליהן גם התחרות היא הכי קשה. אתם יכולים לבחור מילים שיביאו לכם קצת פחות תנועה אבל התחרות עליהן פחות קשה. אפשר גם לשלב.

 

התהליך שבו מאתרים מילים וביטויים רלוונטיים עבור האתר שלכם ואוספים נתונים עליהם (שכיחות חיפוש, תחרות וכו'), מכונה מחקר מילות מפתח (Keyword Research) או פשוט "מחקר מילים".

 

מדובר באחת הפרקטיקות החשובות והמורכבות בתחום קידום האתרים, ולא נוכל להתעמק בה יותר מדי במסגרת הזו. נציין רק שבניגוד למחקרי מילים באנגלית, שיכולים להיעזר בכלי צד-שלישי חזקים כמו WordTracker, KeywordDiscovery או תוכנת Keywords Analyzer, בעברית האפשרויות הן די מוגבלות.

 

הכלי הכי חשוב שתומך בעברית הוא כלי מילות המפתח של Google Adwords. הוא לא מספק נתונים מספרים מדוייקים, אבל יכול לתת אינדיקציה די טובה לגבי שכיחות החיפוש של מילים וביטויים. המהדרין, משקיעים בקמפיין Adwords כדי לקבל נתוני חשיפות (Impressions) של חיפושים אמיתיים.

כלי מילות המפתח של Google Adwords.

 

להבין את התחרות

ישנם כלים רבים שיכולים לעזור להעריך את התחרות (מדד Google PageRank, למקרה שתהיתם, כבר מזמן לא אומר הרבה). שני כלים פופולריים במיוחד שאפשר להפעיל בצורה נוחה מסרגל כלים לדפדפן, הם SEO Quake ו-SEO for Firefox.


ה-Lookup Tool. מגיע עם התוסף SEO For Firefox.

 

שני הנ"ל מספקים שפע של נתונים שידוע שהאלגוריתם של Google מביא בחשבון, כמו גיל ה-Domain, מספר הקישורים הנכנסים, הופעה באינדקסים חשובים (כמו Yahoo ו-DMOZ), הופעות באתרים "חברתיים" (דלישס, Digg, טוויטר וכו'), ועוד כהנה וכהנה. זה מקום טוב להתחיל בו.

 

לקריאה נוספת: Keyword Research Guide - מדריך של WordTracker שמציג את נושא מילות המפתח ומחקרי המילים בצורה יפה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצוב: דוד רשתי
איך להיות ראשונים
עיצוב: דוד רשתי
מומלצים