קידום אתרים ב-10 ימים: כותרות דף
בפרק הזה בסדרה ניגע בכותרת הדף. לא משנה כמה טוב התוכן שלכם - אם הכותרת שלכם לא תהיה טובה, איש לא יקרא אותו
כותרת הדף (Page Title) שמוגדרת בקוד באמצעות תגית הכותרת (Title Tag) היא הדבר הכי חשוב בתוכן האתר שלכם. כלומר, זה לא שאתם יכולים לוותר על מה שמתחתן, אבל לא משנה כמה התוכן שלכם יהיה טוב - כותרות גרועות יגרמו לכך שאיש לא יקרא אותו.
כותרת הדף היא הטקסט המוצג על המסגרת של חלון הדפדפן (ראו התמונה). חשוב לא להתבלבל עם הכותרות הפנימיות (Headings) של הדף (H1, H2, H3 וכו'), שיש להן חשיבות אבל היא פחותה בהרבה.
כותרת הדף כפי שהיא נראית בדפדפן.
אמנם כותרת הדף לעיתים קרובות נגזרת מכותרת פנימית (זו ברירת המחדל של חלק גדול ממערכות ניהול התוכן, CMS, עליהן מתבססים אתרים), אבל שתי אלו הן לא זהות.
למה כותרות דף חשובות כל-כך
כותרת הדף אומרת ל-Google מה יש בדף, במה הוא עוסק. היא גם מוצגת לגולש בתוצאות החיפוש - היא כמו שלט שמתנוסס מעל חלון ראווה של בית עסק. לכן, עליה להיות עניינית: הכי ברורה ואינפורמטיבית שאפשר, בדומה קצת לכותרת טובה של ידיעה עיתונאית.
כותרת הדף כפי שהיא נראית בתוצאות החיפוש
כמו כותרת של מאמר, היא יכולה גם להיות מעניינת, מסקרנת, אפילו "טיזרית" - מה שעשוי להגדיל את הסיכוי שהגולש יקליק עליה. מצד שני, כדי להופיע בתוצאות החיפוש לביטויים רלוונטיים (כלומר, כאלה שקשורים לתוכן שמתחת לכותרת), עליה לכלול את מילות המפתח המתאימות.
כותרת הדף היא האמצעי החשוב ביותר שיש ל-Google כדי לקבוע את מידת הרלוונטיות של דף כלשהו לשאילתת החיפוש של הגולש. Google ישמח, כמובן, לגלות שהיא קונסיסטנטית עם הכותרות הפנימיות, גוף הטקסט, כיתובי תמונות וכו' - כמו גם עם המילים (Anchors) המופיעות על קישורים אל הדף מאתרים אחרים ומדפים אחרים בתוך האתר.
איך ולמה משנים
ב-HTML, כותרת הדף נראית כך:
אם אתם כותבים את ה-HTML שלכם בעצמכם, אז זה כל מה שעליכם לדעת.
בחלק ממערכות ניהול התוכן (MS) תקבלו אפשרות לערוך ישירות את ה-Title Tag, עבור דפים בודדים או לקבוצות של דפים באתר (לפעמים באמצעות תוסף, כמו All-in-One SEO הפופולרי עבור פלטפורמת וורדפרס). המינימום עליו אתם חייבים להקפיד הוא שכותרות דף - גם אם הן נגזרות מתוך הדף אוטומטית - יהיו ייחודיות ויכללו את מילות המפתח.
מה עניין הייחודיות? תחשבו: Google לא חש בנוח כשעליו להציג בתוצאות החיפוש קישורים שונים עם כותרת זהה - כי כיצד יוכל הגולש לדעת על מה להקליק).
כותרת קצרה וממוקדת עדיפה על כותרת ארוכה. Google מקצה לתגית הכותרת 65 תווים, וכשאפשר עדיף שהכותרת לא תעלה על 50. ה"משקל" של כל מילה בתוך הכותרת, גם הוא פרמטר ש-Google מביא בחשבון.
ומה אם אתם רוצים לקדם את התוכן שלכם עבור מילים רבות? במקרה כזה הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא ליצור דפי תוכן רבים שיאפשרו לכם להשתמש ביותר מילות מפתח בכותרות.